اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - 24 December 2023
مشاور ارشد وزیر خارجه:
ولادیمیر سافرونکوف، نماینده ویژه وزیرامور خارجه روسیه در امور خاورمیانه صبح امروز با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه بحران غزه گفتگو و تبادل نظر نمود.
دست‌های آمریکا به طور قطع به خون مردم بیگناه فلسطین آغشته استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، طرفین ضمن محکوم کردن شدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت انسانی در غزه و تداوم حملات نظامی‌گسترده علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان، در خصوص راههای سیاسی پایان بخشیدن به حملات وحشیانه رژیم اسرائیل، برقراری فوری آتش بس و ارسال کمک‌های انسانی مستمر برای مردم تحت محاصره و جنگ زده غزه تبادل نظر نمودند.

همچنین دو طرف  در این  دیدار ضمن انتقاد از بی عملی و انفعال کشورهای اروپائی در قبال کشتار زنان و کودکان غزه، ریشه حوادث اخیر را در سیاست آمریکا  و حمایت بی قید و شرط این کشور از رژیم اشغالگر قدس به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل در  جلوگیری از صدور قطعنامه های پیشنهادی علیه رژیم اشغالگر قدس دانسته و خواستار همکاری  نزدیکتر  و بیشتر ایران و روسیه در جهت حل و فصل مناقشات خاورمیانه از جمله لیبی، سوریه، یمن و فلسطین اشغالی شدند.

خاجی نیز در ادامه با بر شمردن آخرین وضعیت میدانی و سیاسی بحران  غزه، از جمله شهادت بیش از ۲۰ هزار تن از مردم غیر نظامی فلسطین که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، جنایات رژیم اشغالگر قدس را  نسل کشی خواند که در طول تاریخ بشریت سابقه ندارد.

وی آمریکا را به خاطر حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی از رژیم اشغالگر قدس، مسئول مستقیم جنایات های این رژیم دانسته و گفت: دست‌های آمریکا به طور قطع به خون مردم بیگناه فلسطین آغشته است.

طرفین در پایان بر همکاری نزدیک دو کشور در سازمانها و مجامع بین‌المللی به ویژه در خصوص حل و فصل بحران‌های منطقه خاورمیانه و غرب آسیا نظیر سوریه، یمن، لیبی و فلسطین تاکید نمودند.
نام:
ایمیل:
* نظر: