اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۶ - 28 June 2017
مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه اعلام کرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در نشست بهینه سازی مصرف برق گفت: دستگاه‌های اجرایی بایستی در زمینه اصلاح رفتار در مصرف انرژی برق الگو و نمونه باشند.
دستگاه‌های اجرایی، الگو  زمینه اصلاح رفتار در مصرف برقبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علیمراد مرادی مجد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در نشست بهینه سازی مصرف برق، گفت: میزان برق مصرفی ادارات استان دو برابر میانگین کشوری است و این موضوع باعث می شود تا با همکاری و همفکری یکدیگر، راهکارها و گام های عملی برای کاهش این میزان از مصرف انرژی برداریم.

مرادی مجد در ادامه با مقایسه میزان و نحوه تولید برق سایر کشورها اضافه کرد: در تولید برق، 93 درصد از سوخت های فسیلی استفاده می شود که در این میان، مصرف بیشتری نسبت به میانگین جهانی داریم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که هر یک کیلو وات ساعت تولید برق با سوخت فسیلی، 700  گرم گازهای آلاینده وارد محیط زیست می کند، نگرانی خود را در زمینه اثرات زیست محیطی و افزایش دمای زمین ناشی از اثرات گلخانه ای اعلام کرد و گفت: تعداد 5 روستا با بیش از 50 خانوار در استان کرمانشاه بااستفاده از سلول های خورشیدی برقدار شده اند که استفاده از نیروگاه های خورشیدی، انرژِی پاک تجدیدپذیر محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزایش بهره وری تولید، سهم تولید پاک و افزایش بهره وری در مصرف انرژی را از راهکارهای رسیدن به برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان و تاکید کرد: باید سهم استفاده از انرژی آب، باد و نیروگاه های خورشیدی را افزایش دهیم.

مرادی مجد با طرح این سوال که سهم آیندگان از انرژی های موجود چیست؟ راهکارها و طرح های تشویقی وزارت نیرو برای ادارات را توضیح داد و با ارائه دستورالعمل همکاری ادارات درجهت مدیریت مصرف در ساعات اوج بارشبکه برق، ضوابط اجرایی مربوطه را اعلام کرد.

وی در پایان بر لزوم همکاری ادارات دولتی در ساعات اوج بار شبکه تاکید کرد و به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داد.

شایان ذکر است: جلسه بهینه سازی مصرف برق باحضور نمایندگان انرژی ادارات و با هدف همراه کردن آنها با موضوع مدیریت مصرف برق در راستای تحقق کاهش پیک مصرف تابستان در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: