اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 20 December 2023
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبرداد:
معاون حمل و نقل وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازیسرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد، گفت: مطالعات فرونشست و تاثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام و توصیه‌ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه‌آهن، شرکت فرودگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شده است.
انجام مطالعات فرونشست در ۱۱ فرودگاهی پر مخاطرهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امروز ۲۹ آذر در هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته که در محل مصلی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، گفت: مرکز تحقیقات در زمینه بازنگری و تدوین ضوابط فعالیت مستمری دارد و تدوین ضوابط و مقررات در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی در حال انجام است.

حیدری در ادامه بر موضوع آموزش تأکید کرد و افزود: موضوعات آموزشی و تدوین بسته‌های آموزشی به‌منظور برگزاری کارگاه‌ها در حال تدوین برای مهندسان در حوزه‌های مختلف است.

وی توضیح داد: با توجه به تأکید دولت سیزدهم برای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و همکاری با دانش‌بنیان‌ها، ارائه تاییدیه فنی به محصولات و فناوری‌ها در حال انجام است. این مرکز در تلاش است تا با بررسی همه‌جانبه، زمینه را برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب ایده فراهم کند و هدف از این کار، کیفیت دادن به ساخت و ساز و همچنین ارتقای اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل است.

حیدری گفت: در نهضت ملی مسکن نیز، مرکز در زمینه بررسی الحاق اراضی، موضوع را در زمینه فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارائه می‌شود.

به گفته وی، حدود ۱۴۰ نقطه کشور در موضوع فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار گرفته و به شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده‌است.

حیدری افزود: در موضوع تدقیق حریم گسلی تاکنون برای ۶ کلان‌شهر حریم گسلی انجام، مصوب و ابلاغ شده‌است. ۹ شهر دیگر در دست انجام است و ۲۱ شهر دیگر نیز در برنامه قرار دارد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار وزارت راه و شهرسازی در زمینه مطالعات مربوط به رانش زمین در جاده‌های شهری و برون‌شهری کشور، توضیح داد: در زمینه رانش زمین در جاده‌ها و فرو ریزش در شهرها با سازمان مدیریت بحران وارد مذاکره شده‌ایم و مطالعات مشترک در زمینه مناطقی از شهر تهران که در معرض خطر فرو ریزش هستند آغاز شده‌است.

حیدری در خصوص مطالعات تأثیرات فرونشست در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی، گفت: در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاه‌ها مطالعات فرونشست و تأثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام شده‌است و توصیه‌ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه‌آهن، فرودگاه‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شده‌است.

به گفته وی، مطالعات تأثیرات فرونشست در ۱۱ فرودگاهی که مخاطرات فرونشستی داشتند انجام و نتیجه به شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: