اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 18 December 2023
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل‌ونقل به‌عنوان زیرساخت کشور نقش مهمی در تبادلات بین‌المللی ایفا می‌کند، گفت: نمایشگاه هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، رویدادی برای آشنایی با دستاوردهای پژوهشی و تکنولوژی‌های روز دنیا است.
نقش مهم حمل‌ونقل به‌عنوان زیرساخت کشور در تبادلات بین‌المللیخبرنگار: معصومه مرادی 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، با بیان اینکه این نمایشگاه تلاش کرده آخرین دستاورهای بخش حمل‌ونقل را به نمایش بگذارد، گفت: ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و بیش از ۸۵ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه شرکت کردند. همچنین در این نمایشگاه آخرین محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا بحث حمل‌ونقل از آنجایی که زیرساخت مسائل اقتصادی است، ‌حائز اهمیت است، گفت: حمل‌ونقل روزانه از نظر جابه‌جایی مسافر و کالا با همه مردم در ارتباط است. آگاهی از نیازهای حمل‌ونقل، ‌استفاده از تکنولوژی‌ها برای برطرف کردن این نیازها تاثیر زیادی دارد و با توجه به موقعیت خوب ایران می‌توان از فرصت ایجاد شده استفاده نمود و نقش مهمی در حمل‌ونقل بین‌المللی و داخلی ایفا کند.

کریدورهای ترانزیتی می‌توانند کریدورهای لجستکی ایجاد کنند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اینکه چرا کریدورهای ترانزیتی اهمیت دارد و همه کشورها تلاش می‌کنند در کریدورها سهم قابل توجهی داشته باشند و چرا مسائل اقتصادی به‌ نوعی به ترانزیت و حمل‌ونقل گره خورده است، به این دلیل است که کریدورهای ترانزیتی می‌توانند کریدورهای لجستکی ایجاد کنند، در کریدورهای لجستیکی هم مراکز توزیع کالا قرار می‌گیرد که می‌تواند بهره وری را افزایش دهد. به‌ دنبال ایجاد کریدورهای لجستیکی، کریدورهای تجاری مطرح می‌شود. ‌به‌ خصوص برای ایران که می‌تواند حد فاصل آسیا و اروپا باشد.

افندی‌زاده با بیان اینکه بسیاری از کشورها که از نظر اقتصادی سرآمد هستند، از بخش کریدورهای ترانزیتی شروع کردند، گفت: اگر سعی کنیم کریدورهای ترانزیتی را ارتقا دهیم، می‌توانیم به توسعه اقتصادی برسیم، زیرا ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است. در دو سال گذشته توجه زیادی به زیرساخت‌های حمل‌ونقلی شده که باعث ایجاد شبکه‌های مختلف جاده‌ای و ریلی به سایر کشورها می‌شود.

ما به‌دنبال یک مدل اقتصادی برای تامین منابع هستیم

وی ادامه داد: در ابتکار وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان ایران راه که هم به‌عنوان راه و هم راهکار مطرح شده، ‌ ایران به‌ عنوان مسیر توسعه عنوان شده است و برای تعامل و افزایش توانمندی در ابن بخش باید از زیرساخت‌ها و توسعه ناوگان و تکنولوژی‌ها استفاده کرد. ایران با ۲۵۰۰ کیلومتر مرز آبی ۶۵۰۰ کیلومتر مرز زمینی با ۱۳ کشور، در کریدورهای مهمی قرار گرفته که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و ما به‌دنبال یک مدل اقتصادی برای تامین منابع هستیم. امیدواریم در این نمایشگاه بتوانیم یک مدل اقتصادی برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، با شعار «حمل‌ونقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی» امروز ۲۶ آذر ماه افتتاح شد و تا ۲۹ آذرماه در محل مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.





نام:
ایمیل:
* نظر: