اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 18 December 2023
مدیریت ارتباطات و بازار گروه مپنا، در پی انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها در خصوص وضعیت مپنا در پرداخت سود سهام عدالت، جزئیات این موضوع را جهت استحضار مخاطبان ارائه ‌کرد.
بیانیه گروه مپنا در خصوص پرداخت سود سهام‌داران سهام عدالتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس براساس اعلام مپنا، مطالبات انباشته گروه مپنا از کارفرمایان، شامل برخی کارفرمایان دولتی، هم‌اکنون بالغ بر ده‌ها هزار میلیارد تومان است و عدم پرداخت بدهی‌های قراردادی توسط برخی کارفرمایان، گروه مپنا را با محدودیت نقدینگی جهت انجام تعهدات خود از جمله اجرای پروژه‌های ملی و پرداخت سود سهام به سهام‌داران مواجه کرده است که تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت نیز از زمره این محدودیت‌ها محسوب می‌شود.

گروه مپنا تا کنون در مکاتباتی متعدد، درخواست تهاتر مطالبات انباشته خود با بدهی بابت سود سهام عدالت را به کارفرمایان و نهادهای مرتبط مطرح کرده و با وجود پیگیری‌های متعدد تا تاریخ انتشار این گزارش به نتیجه نرسیده است.

بدیهی است بخشی از مشکلات نقدینگی گروه مپنا ناشی از مسائل مربوط به نقدینگی کارفرمایان بوده و این موضوع یک زنجیره به هم پیوسته محسوب می‌شود.

در این زمینه گروه مپنا در حال همکاری با کارفرمایان و شرکای خود در جهت دستیابی به راهکارهای متنوع تامین مالی است، ضمن آنکه افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی پس از انجام مراحل قانونی در دستور کار قرار دارد تا بر این اساس، نسبت به تسویه مطالبات سهام‌داران به‌ویژه سهام‌ عدالت اقدام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: