اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 12 December 2023
امیرعبداللهیان:
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا در عمل اعتباری برای حقوق بشر قائل نیست، هشدار داد که در صورت متوقف نشدن جنگ، امکان انفجار غیرقابل کنترل و پیش‌بینی در منطقه وجود دارد.
اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کُشی انستبه گزارش عصرپرس، حسین امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه حاشیه «وضعیت حقوق بشر در سزمینهای اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی» در ژنو گفت: نشستی که به محض ورود در آن شرکت کردیم نشست وزرای خارجه درباره وضعیت غزه و فلسطین در هفتادمین سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر بود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: وزیران امور خارجه همگی اتفاق نظر دارند که حملات و نسل کشی رژیم جنایتکار اسراییل باید متوقف شود و با بازگشایی مرز رفح، کمک های انسان دوستانه به سراسر غزه برسد و جلوی کوچ اجباری ساکنان غزه گرفته شود همین وضعیت در کرانه باختری هم وجود دارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جای تأسف است که در مرکز اروپایی سازمان ملل متحد هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر  گرامی داشته می شود.

وزیر امور خارجه افزود: شاهد نسل کشی در فلسطین هستیم و بدتر اینکه آمریکای که میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک است در روزهای گذشته قطعنامه توقف کشتار زنان و کودکان را به تنهایی وتو کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: این نشان می‌دهد آمریکا  هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان و بشر و کودکان قائل نیست و امیدوار هستیم در نتیجه تلاش ها و رایزنی ها، هر چه زودتر شاهد توقف  کشتار غیرنظامیان در غزه باشیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: براساس وضعیت منطقه بارها اعلام کرده ایم اگر جنگ متوقف نشود احتمال گسترش دامنه آن وجود دارد. امروز جهانیان شاهد هستند که این جنگ ابعاد گسترده تری به خود گرفته و برخی کشورها از جمله لبنان و یمن در منطقه ما در حمایت از غزه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی هشدار داد:  اگر این وضعیت ادامه پیدا کرد امکان یک انفجار غیر قابل کنترل و پیش بینی وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: