اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 11 December 2023
نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر پس از سه روز برگزاری با کسب دستاوردهای مهم و اثربخش در توسعه مناسبات دو کشور به کار خود پایان داد.
نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قطر به کار خود پایان دادبه گزارش عصرپرس، نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر، از روز شنبه (18 آذر) آغاز به کار کرد و امروز پس از توافقات ارزنده برای دوطرف به کار خود پایان داد.

بر این اساس، در این دوره از اجلاس همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر سند همکاری‌های دو جانبه در چهار محور «تجاری- صنعتی» در حدود 17 مورد، «زیر ساخت» حدود 20 مورد، «اجتماعی» حدود 12 مورد و «انرژی» حدود 9 مورد به توافق رسید.

در این کمیسیون مشترک که به ریاست "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر برگزار شد، 17 نماینده در کمیته تخصصی تجارت، 6 نماینده در کمیته زیرساخت، 7 نماینده در کمیته انرژی و 11 نماینده در کمیته اجتماعی در سطح مدیران کل از همه دستگاه‌های دولتی حضور یافتند.

بنا بر این گزارش این اجلاس به صورت سالیانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر برگزار می‌شود و با حضور هیئتی متشکل از مسئولان بلند‌پایه دستگاه‌های اجرایی دو کشور، گام‌های جدید و موثری در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور برداشته می‌شود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: