اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 11 December 2023
رئیس مجلس شورای اسلامی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهم که بر اساس قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین و قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، فهرست کالاهای مرتبط به شرکت‌هایی که سهامداران اصلی آن شرکت‌های اسرائیلی هستند را اعلام کند و طبق این قانون، دولت تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردات این کالاها را به عمل آورد.
دولت تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردات کالاهای اسرائیلی را فراهم کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه 20 آذر ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: این شورا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، قرارگاه فرهنگی کشور است و بر این اساس باید بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جهت مقابله با جبهه‌بندی فرهنگی دشمن را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتکار، خلاقیت، توجه به ماهیت مردمی امور مرتبط با فرهنگ، دید باز و دقت نظر در پایش وضعیت فرهنگی کشور باید همواره مورد توجه این شورا قرار گیرد، اضافه کرد: توفیق روزافزون این نهاد ریشه‌دار انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواهانم.

قالیباف افزود: همچنین شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی با همکاری کامل ایالات متحده آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و شریک آنها در تمام جنایت‌ها به کشتار مردم بیگناه غزه و نابودی زیرساخت‌های حیاتی زندگی مردم ادامه می‌دهد. موتور محرک و عامل اصلی نسل‌کشی در غزه، پشتیبانی نظامی، رسانه‌ای و دیپلماتیک آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حوادث روزهای گذشته ثابت کرد که مردم غزه پیروز واقعی میدان هستند و هیچ اقدامی نخواهد توانست شکست بزرگ و حیثیت برباد رفته رژیم صهیونیستی در واقعه 7 اکتبر را ترمیم کند، ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان به مراتب منفورتر از گذشته است و تصور قدرت پوشالی آنها حتی در میان دوستانشان از بین رفته است.

وی تصریح کرد: مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از دولت‌های خود انتظار دارند تا اجازه ندهند ساختارهای غیرعادلانه ای همچون شورای امنیت با لجبازی ایالات متحده آمریکا، دست رژیم صهیونیستی را در ادامه نسل‌کشی باز بگذارد. به یاری خدا همان گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند مسئله فلسطین به سمت حل شدن حرکت می‌کند و حاکمیت فلسطینی در تمام سرزمین فلسطین تشکیل خواهد شد.

 قالیباف افزود: همچنین از وزارت امور خارجه می‌خواهم که بر اساس قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین و قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، فهرست کالاهای مرتبط به شرکت‌هایی که سهامداران اصلی آن شرکت‌های اسرائیلی هستند را اعلام کند و طبق این قانون دولت تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردات این کالاها را به عمل آورد. در این زمینه ضروری است کمیسیون امنیت ملی پیگیر اجرای این قوانین و دریافت گزارش‌های لازم از وزارت امور خارجه باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: