اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۳۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 11 December 2023
دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران:
دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از به اشتراک‌گذاری تجربیات دو کشور ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری در بافت‌های ارزشمند تاریخی کشورمان خبر داد.
تجربیات ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری به اشتراک گذاشته می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،از وزارت راه و شهرسازی، «آرمان خورسند» از آغاز همکاری ایران و ژاپن برای اجرای طرحی مشترک در بافت‌های فرسوده و تاریخی خبر داد و افزود: در ادامه فعالیت «بهتاب ۱ و ۲» که به مطالعه و مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه‌ای برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان ساری اختصاص یافت و این کار با موفقیت انجام شد، در حوزه بازآفرینی شهری همکاری جدیدی با هیات مستقلی از ژاپن برنامه‌ریزی شد.

دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه‌داد: به‌زودی هیات مستقلی از ژاپن برای انجام پروژه‌های مشترک بازآفرینی شهری به‌ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی و بافت‌های فرسوده به ایران سفر خواهند کرد.

خورسند توضیح‌داد: مقرر است تا دو کشور در زمینه بازآفرینی شهری به‌ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی به تبادل اشتراکات بپردازند. در این مبادله اطلاعات تلاش داریم تا در هنگام بروز بلایای طبیعی، آسیب‌های کمتری متوجه بافت‌های فرسوده و ارزشمند شود.

وی، اشتراک‌گذاری تجربیات ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری و سرمایه‌گذاری در این بخش را از جمله موضوعات مورد پیگیری دو کشور برای همکاری برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: