اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 09 December 2023
با حضور وزیر صمت صورت گرفت:
نخستین خط تولید شارژرهای خودروی برقی در کشور در مرکز کسب و کار برقی‌سازی مپنا در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان البرز به بهره‌برداری رسید.
افتتاح نخستین خط تولید شارژرهای خودرو برقی در کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی گروه مپنا، نخستین خط تولید شارژرهای خودروی برقی در کشور در مرکز کسب و کار برقی‌سازی مپنا در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان البرز به بهره‌برداری رسید.

آیین افتتاح نخستین خط تولید شارژرهای خودروبرقی با حضور دکتر عباس علی‌آبادی، وزیرصنعت، معدن و تجارت، دکتر محمد اولیاء مدیرعامل گروه مپنا، دکتر محمدحسین رفان مدیرعامل شرکت مکو و هیئت همراه، صبح روز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ به میزبانی شرکت مهندسی ساخت و برق کنترل مپنا (مکو) برگزار شد.

این واحد تولیدی جدید مستقر در شرکت مکو با دارا بودن سوله‌های تولید، آزمایشگاه کیفیت، انبار و … در حوزه زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی فعالیت خود را آغاز کرده است و سالانه ظرفیت بیش از چهارده هزار دستگاه شارژر وسائل حمل و نقل برقی از نوع سریع و کند را داراست. در خودرو‌های برقی از انرژی الکتریکی که در باتری ذخیره شده است، به عنوان یک سوخت پاک بهره گرفته می‌شود. این شرکت قادر است سالانه انواع شارژر ثابت و قابل حمل سریع و معمولی خودرو را تولید کند.

طبق اعلام گروه مپنا، این واحد به صورت سالانه ظرفیت تولید ۵۰۰ دستگاه شارژر ایستگاهی اتوبوس برقی، ۱۲۰۰ دستگاه شارژر سریع ایستگاهی و ۵۰۰۰ دستگاه شارژر معمولی خودروهای برقی، ۵۰۰۰ شارژر قابل حمل و ۲۸۰۰ شارژر ثابت موتورسیکلت‌های برقی را خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: