اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - 08 December 2023
رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه:
جلسه شورای قضایی استان اردبیل با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، استاندار اردبیل و جمعی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه و مقامات قضایی استانی برگزار شد.
با سفر هیئت عالی قضایی به اردبیل،۲۴۰ گفتگو در مرکز استان و ۳۴ مورد در شهرستان‌ها انجام شدبه گزارش عصرپرس از مرکز رسانه قوه قضاییه، جلسه شورای قضایی استان اردبیل با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، «سیدحامد عاملی» استاندار اردبیل و جمعی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه و مقامات قضایی استانی برگزار شد. 

رئیس سازمان ثبت اسناد: تا دو‌ ماه آینده مشکل اسناد ۱۲ هزار نفر در ۴۲ روستای استان اردبیل را برطرف می‌کنیم

«بابایی» رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک طی سخنانی در این جلسه، اظهار کرد: سال گذشته ۷۲ هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد «ملی» اعلام شدند که از این میزان، بیش از پنج هزار و ۸۰۰ هکتار به عنوان مستثنیات به مجتمع کشت و صنعت واگذار شد؛ در این مستثنیات ۴۲ روستا وجود داشت که ساکنان آن از عشایر قدیمی منطقه بودند و بر اساس سوابق تاریخی، خود کشت و صنعت این اراضی در اختیار آن‌ها قرار داده بود. پس از اعلام مستثنیات اراضی پارس‌آباد در سال گذشته، تعارضی به وجود آمد و باید مشخص می‌شد که وضعیت روستا‌ها و ساکنان آن چه خواهد شد. سرانجام در نتیجه انعقاد تفاهم‌نامه میان مجتمع کشت و صنعت و بنیاد مسکن، اراضی مذکور به بنیاد مسکن واگذار شد و امروز بنیاد مسکن در حال واگذاری اراضی به روستاییان است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد که تا دو ماه دیگر مشکلات مربوط به صدور اسناد مالکیت برای دو هزار و ۵۰۰ خانواده ساکن در این ۴۲ روستا را به طور کامل برطرف کنیم و اسناد آن‌ها را به صاحبان‌شان تحویل دهیم؛ در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اردبیل، تعداد ۱۰۰ سند مالکیت به اهالی روستای مرتضی‌کندی تقدیم شد.

بابایی همچنین از صدور سند برای دو هزار و ۶۰۴ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: میزان وصول معوقات بانکی استان اردبیل نیز در ۸ ماه ابتدایی سال جاری، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

«رحیمی» وزیر دادگستری نیز در این جلسه با اشاره به بازدید خود از انبار‌های اموال تملیکی و گمرک اردبیل گفت: هم‌اکنون در مجموعه اموال تملیکی اردبیل هیچگونه پرونده رسوبی وجود ندارد؛ پرونده‌های جاری تعزیرات در این مجموعه ۱۳۸ فقره و پرونده‌های دادگستری نیز ۲۲ فقره بودند.

رئیس سازمان زندان‌ها: استان اردبیل دو سال است رتبه نخست کشور‌ در شاخص‌های ‌۱۸ گانه کاهش جمعیت‌ کیفری را دارد

«محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها نیز با بیان اینکه همزمان با حضور هیئت عالی قضایی در استان اردبیل ۵۰ نفر با بهره‌گیری از ارفاقات قانونی و کمک‌های خیرین از زندان آزاد شدند، گفت: همچنین به این مناسبت، ۵۰۰ بسته معیشتی نیز طی روز‌های آتی میان خانواده‌های نیازمند زندانیان توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه میزان دادرسی الکترونیک در استان اردبیل به بیش از ۹۴ درصد رسیده است، گفت: استان اردبیل به مدت دو سال است که مقام اول کاهش جمعیت کیفری در سطح استان‌های کشور را در اختیار دارد.

۲۷۴ گفتگوی چهره به چهره مقامات قضایی با مردم و مراجعه‌کنندگان صورت گرفت

«رفاهی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در این جلسه گفت: همزمان با سفر هیئت عالی قضایی به استان اردبیل،   ۲۷۴ گفتگوی چهره به چهره مقامات قضایی با مردم و مراجعه‌کنندگان این استان صورت گرفت؛ ۲۴۰ مورد از این گفتگو‌ها در مرکز استان و ۳۴ مورد در شهرستان‌های استان اردبیل انجام شد.

وی افزود: همچنین در جریان این سفر، هزار و ۱۵۵ فقره نامه و درخواست مردمی دریافت گردید که از این تعداد حدود هزار فقره مربوط به دستگاه قضایی بود و مقرر شد که همکاران ما در اسرع وقت به این درخواست‌ها رسیدگی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: