اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - 08 December 2023
با حضور وزیر کشور
طرح توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع برق در استان البرز صبح امروز با حضور وزیر کشور افتتاح شد.
طرح توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع برق در استان البرز افتتاح شدبه گزارش عصرپرس، افتتاح طرح احداث پست فوق توزیع شهرک صنعتی بهارستان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و حبیب قراگوزلو مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران افتتاح شد.

بنا بر این گزارش پروژه احداث پست فوق توزیع 63 به 20 کیلوولت شهرك صنعتی بهارستان با ظرفیت 40 مگاولت‌آمپر است كه در فاز اول برای تامین برق متقاضیان شهرك صنعتی بهارستان به میزان بیش از 10 مگاوات و انتقال بار پست‌های طاووسیه، كردان جهت گذر از پیك بار 1403 با مشارکت بخش خصوصی در شهرک صنعتی بهارستان واقع در غرب استان البرز احداث شده است.

این طرح در فاز بلند مدت برای تامین برق متقاضیان شهرك صنعتی بهارستان به‌میزان 40 مگاوات توسعه خواهد داشت.  

در حال حاضر فاز اول پروژه مراحل نهایی خود را سپری کرده که امروز با حضور وزیر کشور افتتاح شد و مراحل اجرایی فاز دوم نیز در دست اقدام است.

یکی از نقاط قوت این طرح ، سرمایه گذاری و مشارکت مستقیم بخش خصوصی در احداث این پست برق است که متناسب با توسعه چشمگیر صنعتی در آن منطقه احداث شده و با تدابیر اندیشیده شده ، ظرفیت این پست جدیدالاحداث پاسخگوی تامین برق متقاضیان صنعتی شهرک بهارستان طی سالیان متمادی آتی خواهد بود.

این گزارش حاکی است در تابستان امسال نیز اولین پست 400 کیلوولت باغستان البرز برای اولین بار در تاریخ صنعت برق استان البرز به مدار بهره‌برداری وارد و موجب ارتقاء سطح ولتاژ استان و پایداری شبکه برق منطقه شد و پست جدید بهارستان نیز از طریق خط انتقال برق به پست باغستان متصل است و نشان می‌دهد برنامه ریزی شبکه انتقال و فوق توزیع برق به نحوی است که متناسب با توسعه صنعتی استان ، برق مورد نیاز در کمترین زمان ممکن تامین می‌شود‌.

بنا بر این گزارش شرکت برق منطقه‌ای تهران مسئولیت تامین برق سه استان تهران ، قم و البرز را برعهده دارد و با شبکه ای گسترده به ظرفیت بیش از 12 هزار مگاوات برق ، اولین و بزرگترین شرکت برق منطقه‌ای کشوراست.
نام:
ایمیل:
* نظر: