اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - 08 December 2023
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: تاکنون افزون بر ۹۵ طرح اولویت دار، ویژه و اضطراری در حوزه آب و فاصلاب کشور در دولت سیزدهم اجرا شده است.
۹۵ طرح اولویت‌دار آب و فاضلاب در دولت سیزدهم اجرا شدبه گزارش عصرپرس، هاشم امینی، امروز، جمعه در بازدید از طرح آبرسانی به شهرستان نظرآباد از سد طالقان، افزود: خوشبختانه این طرح‌ها با برنامه‌ریزی و پیگیری در دولت سیزدهم به پیشرفت خوب حدود ۵۰ درصدی رسیده و با برنامه زمان‌بندی و تاکید وزیر نیرو در نشست‌های هفتگی بر شتاب در اجرای آنها تاکید شده است.

وی گفت: مجموعه وزارت نیرو تلاش می‌کند این پروژه‌های اولویت‌دار را تا پایان کار دولت سیزدهم به چرخه بهره‌برداری وارد کند.

طرح آبرسانی به غرب البرز تا دهه فجر تکمیل و افتتاح می شود

امینی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان البرز، گفت: امروز پروژه‌های متعددی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که خوشبختانه نگرانی مردم البرز با قیاسی که در خصوص آب شرب، بهداشت و فاضلاب با تهران دارند با سیاست‌های دولت و نگاه ویژه وزارت نیرو مرتفع می‌شود.

​وی یادآورشد: با بازدیدهای وزیر نیرو تاکنون پروژه‌هایی را در این استان در راستای ارتقای کمی و کیفی آب شرب و بهداشت مردم و بخشی در حوزه فاضلاب شهرهای البرز به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

امینی ادامه داد: امروز هم در سفر دوم رییس جمهور پروژه‌هایی را برای شهرهای غربی و شهرستان‌های نظرآباد و اشتهارد اجرا کردیم که این شهرستانها سال‌ها در تنش آبی به سر می‌بردند.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور مشکل کم آبی این شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا دهه فجر مرتفع خواهد شد و نگرانی دیرینه و مطالبه چندین ساله دو شهرستان نظرآباد و اشتهارد رفع شده و می‌توانیم به لحاظ کمی و کیفی آب مناسب و پایداری را برای این دو شهرستان تامین کنیم.

وی در خصوص روستاهای استان البرز که تنش آبی دارند نیز گفت: مقرر شده است یک برنامه‌ریزی ویژه در این زمینه داشته باشیم و جلسات رصد و پایش آب شرب و بهداشتی مردم در استان در هفته آتی تشکیل و اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

امینی یادآورشد: همچنین برای تامین آب پایدار برای شهرهای غربی استان البرز تصمیماتی گرفته شد تا قبل از تابستان ۱۴۰۳ اقدام لازم صورت گیرد تا نگرانی برای شهرهای غربی استان و همچنین خود شهر کرج و شهرهای اقماری آن نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز نیز در این بازدید، گفت: این طرح شامل احداث یک باب مخزن پنج هزار مترمکعبی، خط انتقال به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر بوده که 35 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

حمید رضا نامداری گفت: هدف از اجرای این طرح، بهره‌مندی مردم نظرآباد از آب شرب سد طالقان و جبران سرانه کمبود مخزن در مواقع اوج مصرف بوده که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر انتقال آب از سد طالقان در سال جاری نسبت به حفر و تجهیز پنج حلقه چاه نیز اقدام شده که به ظرفیت تامین آب شهر نظرآباد و اشتهارد اضافه خواهد شد.

گفتنی است: برای آبرسانی به نظرآباد از سد طالقان مخزنی به ظرفیت پنج هزار متر مکعب و خط انتقال آب به وسعت ۲ هزار و ۸۰۰ متر احداث شده است.

با افتتاح این طرح ۳۵ هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

ارزش این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال است که با هدف بهره‌مندی مردم نظرآباد از آب سد طالقان و جبران سرانه کمبود مخزن در مواقع اوج مصرف با تخصیص اعتبار در دولت مردمی سیزدهم به مرحله تکمیل رسیده است.

رییس جمهور و هیات دولت در راستای دومین دور سفرهای استانی امروز مهمان مردم استان البرز هستند.

براساس گزارش وزارت نیرو، همزمان با سفر آیت الله رئیسی به البرز وزرا و معاونان رییس جمهور در شهرستان‌های تابعه استان البرز حاضر شده‌اند و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی ، مشکلات و نیازهای مردم را مورد بررسی قرار می‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: