اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 06 December 2023
معاون هماهنگ‌کننده ارتش مطرح کرد:
معاون هماهنگ‌کننده ارتش از افتتاح اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ آذر خبر داد و گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی و رزمنده‌پروری برای انجام مأموریت است.
برنامه ایران برای جلوگیری از غافلگیری فناورانه در حوزه نظامیبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش انقلابی با عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی» که صبح امروز (چهارشنبه) در محل ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه ۱۸ آذر در محل ستاد ارتش برگزار خواهد شد.

دریادار سیاری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی و رزمنده‌پروری برای انجام مأموریت است، افزود: نیروی انسانی در سازمان اهمیت بالایی دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها اعم از لشکری و کشوری پرداخت و گفت: در این نمایشگاه فرایند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: کسی که در ابتدا جذب سازمان ارتش جمهوری اسلامی می‌شود، یک نیروی انسانی است، اما باید با علم، دانش، تخصص و مهارت همراه بشود تا به رزمنده تبدیل شود؛ این رزمنده را به عنوان سرمایه انسانی در نظر می‌گیریم و جایگاه بالایی دارد.

امیر سیاری با تاکید بر اینکه در هر سازمانی نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است، بیان کرد: در هر سازمانی سرمایه‌های متفاوتی وجود دارد و مهترین آن سرمایه انسانی است که در اختیار مسئولان هر سازمان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: اگر نیروی انسانی کیفی و ماهر باشد، این سرمایه انسانی کیفی می‌تواند سازمان را رشد دهد و سرافراز کند؛ اگر هم سرمایه انسانی کیفی نباشد، رشدی در سازمان مشاهده نخواهیم کرد.

وی گفت: در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انسانی که در فرآیند آموزشی تبدیل به نیروی انسانی می‌شوند، همان رزمندگانی هستند که آموزش می‌بینند تا در زمان صلح باعث ارتقای توان بازدارندگی کشور می‌شوند و در زمان جنگ در میدان عملیات حضور پیدا می‌کنند و از میدان موفق بیرون می‌آیند.

دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی انسانی کیفی مراحلی را طی می‌کند تا سرانجام به یک رزمنده دارای ویژگی‌های بارز و خاص تبدیل شوند، تأکید کرد: یک نیروی انسانی باید مؤمن، متعهد، منضبط، متخصص، ولایتمدار، ایثارگر، شهادت‌طلب، اهل وحدت و انسجام همکاری و تعامل با دیگر اعضا باشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: زمانی که چنین نیرویی را در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم مأموریت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

وی مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی را دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: این مأموریت بسیار سنگین است و ارتش باید از آمادگی لازم برخوردار باشد، متناسب با شرایط زمانی، آن را ارتقا دهد و در مقابل هر تهدیدی این مأموریت خطیر را انجام دهد.

امیر سیاری با بیان اینکه تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی جهت انجام مأموریت، برای ما حائز اهمیت است، یادآور شد: حوزه آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با معاونت‌های تربیت و آموزش در یگان‌های چهارگانه ارتش همکاری نزدیکی دارند تا فرایند آموزشی را به مرحله اجرا درآورند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ما در دو حوزه تربیت و آموزش کار می‌کنیم. هر دو مورد تربیت و آموزش ما فرایندی دارند که کاملاً بررسی شده، با ریشه، اثرگذار و تجربه شده در طول دوران بوده و در این فرایند، ما به دنبال این هستیم که علم را به دانش، دانش را به تخصص و تخصص را به مهارت تبدیل کنیم؛ این ماجرا زمانی اتفاق می‌افتد که در فرآیند آموزشی، حرکت آگاهانه داشته باشیم و موضوعات تربیتی و آموزشی را به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه به نگاه به آینده و تهدیدات اشاره و عنوان کرد: قطعاً نمی‌توانیم بگوییم آینده مثل امروز است؛ زیرا آینده با عدم قطعیت روبه‌رو است و نمی‌توان گفت که سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ به همین دلیل ما باید سطح بررسی‌ها و آینده‌نگری‌ها را توسعه دهیم تا بدانیم که چگونه حرکت کنیم و برای آینده و مقابله با تهدیدات، آماده شویم.

دریادار سیاری تأکید کرد: باید برای مقابله با تهدیدات آینده حرکت کنیم. سرعت تغییرات محیط و فناوری بالاست و ما باید متناسب با آیت تغییرات فناوری حرکت کنیم؛ اگر رزمندگان ما با فناوری روز و تجهیزات متناسب با روز آشنا نباشند، نمی‌توان در آینده عملکرد موفقی داشت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه نگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعاً به آینده بوده و آن را جستجو و رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت ساخت یک آینده مطمئن و قوی برای مقابله با هرگونه تهدید خود را آماده می‌کند.

وی افزود: فناوری‌های نوظهوری در جهان امروز مورد توجه سامانه‌های آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد؛ همچون کوانتوم، پلاسما، پهپاد، جنگال و... جزو مباحث جدیدی است که آینده را تغییر خواهد داد؛ ما در این موضوع نیز با نگاه به آینده وارد شدیم و اگر این کار را نکنیم، با غافلگیری فناورانه روبه‌رو می‌شویم.

امیر سیاری با بیان اینکه آموزش‌های ما نسبت به گذشته کاملاً متفاوت است، گفت: برای جلوگیری از غافلگیری فناورانه، ما در این مسیر حرکت می‌کنیم و آینده را می‌بینیم. ما ارتش جمهوری اسلامی ایران را با مجهز شدن به فناوری‌های روز و ارائه آموزش‌های لازم به فراگیران در مقاطع مختلف آموزشی، آماده می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه آموزش آینده ما با شرایط کنونی متفاوت است، یادآور شد: مباحث آموزش و تربیت را با جدیت دنبال می‌کنیم. آموزش‌ها برای مقابله با تهدیدات فرداست و کارکنان باید هوشمندانه کار و عمل کنند تا دچار غافل‍گیری نشویم.

وی با بیان اینکه سابقه آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران ریشه‌دار است، افزود: در طول تاریخ و به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران محورهای آموزشی بسیار دقیق و با ریشه‌ای را دنبال کردیم و فرایند آموزشی ما به‌روز و ارزشمند است.

دریادار سیاری با بیان اینکه عظمت کار آموزش در نمایشگاه تربیت و آموزش کاملاً پیداست، اظهار داشت: عمق آموزش و نگاه به آینده را در نمایشگاه خواهید دید و این بسیار مهم است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه در همه تمرین‌ها و رزمایش‌ها، آموزش‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، عنوان کرد: استفاده از تجربیات دفاع مقدس برای ما گنج است و باید برای سالیان سال از این تجربیات استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات دفاع پرس تصریح کرد: استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس در همه مراحل آموزشی در دستور کار ارتش است.

امیر سیاری با اشاره به توانمندی بالای ارتش جمهوری اسلامی در زمینه آموزش، بیان کرد: امروز در سطح نیروهای مسلح به توانمندی بالایی رسیده‌ایم و اکثر تجهیزات به دست توانمند کارکنان‌مان ساخته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای هفت دانشگاه، ۳۱ دانشکده با ۱۵۲ رشته دانشگاهی است و 3 هزار و ۵۰۷ تخصص در ۴۶ هزار و ۱۲۴ دوره را آموزش می‍دهد که این روند در ۱۶۸ غرفه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و نمایشگاه از ساعت هفت صبح تا ۱۶ دایر است.

وی با بیان اینکه هر فرد نظامی در حدود ۱۰ سال تحت آموزش‌های نظامی تبدیل به رزمنده شده است، افزود: ما حتی یک روز آموزش‌ها را تعطیل نکردیم و آموزش‌های ما حضوری است.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: در زمان کرونا به مدت ۲ سال برنامه‌های آموزشی حضوری برگزار کردیم و خوشبختانه هیچ‌گونه تلفاتی در مراکز آموزشی نداشتیم. بهداشت و درمان ما جزو موفق‌ترین‌ها بود و خدمات بسیار خوبی به هموطنان عزیزمان در کشور ارائه دادیم.



نام:
ایمیل:
* نظر: