اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 02 December 2023
معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد:
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید کاغذ تحریریه در 2 سال اخیر مسوولیت دولت سیزدهم از پنج هزار به 80 هزار تُن افزایش یافت.
افزایش تولید کاغذ در دولت سیزدهم به 80 هزار تُنبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، «محمدمهدی برادران» روز شنبه در بازدید از یک شرکت تولیدی در آمل با اشاره به اینکه نیاز فعلی کاغذ تحریر درک شور ۲۵۰ هزار تُن است، گفت: با اقدامات زیرساختی انجام شده ظرفیت تولید این نوع کاغذ در کشور افزایش یافته است.

وی افزود: با افزایش ظرفیت تولید در شرکت چوب وکاغذ مازندران و همچنین واحدهای تولیدی مشابه دراستان های فارس، هرمزگان و خراسان رضوی، ظرفیت تولید کاغذ تحریر درکشور به حدود ۱۸۰ هزار تن تا یکسال آینده افزایش خواهد یافت.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تا پایان دولت سیزدهم در تولید کاغذ تحریر داخلی، کشور به خودکفایی کامل خواهد رسید.

وی به صادرات ۹۶ میلیون دلاری کارتن و مقوا به همراه بسته بندی محصولات کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروزه صنایع بسته بندی غذایی و صنعت تولید کارتن و مقوا به نوعی محرک دیگر صنایع کشور محسوب می شود.

برادران گفت: اکنون در داخل کشور ظرفیت سازی خوبی برای تولید کاغذ و واحدهای سلولوزی ایجاد شده و با تکمیل واحدهای جدید و شروع به کارآنها، درتولید کاغذ تحریر ومقوا وکارتن شرایط کشور نسبت به گذشته بهتر خواهد شد.

وی افزود: براساس تفاهم نامه سه جانبه ای که میان وزارت اقتصاد و دارایی، صمت و بانک مرکزی منعقد شد، بسیار خوشبین هستیم تا نظام بانکی کشور در بخش صنایع پیشران و تولید که حمایت از آنها به عنوان حجم بالای تقاضای عمومی نیز نسبت به تولید آنها درکشور بالااست، حمایت ویژه وشرایط پرداخت تسهیلات را نیز تسریع کنند.

تأمین کاغذ مورد نیاز حوزه نشر کشور، با استفاده از ظرفیت‌های داخلی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم از زمان عهده‌دار شدن مسئولیت بود. وعده‌ای که طی ۲ سال با برنامه‌ریزی‌های گسترده به ویژه برای افزایش تولید کاغذ در شرکت چوب و کاغذ مازندران، پله‌پله به محقق شدن نزدیک شد و حالا با رشد ۱۶ برابری تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ به نقطه مد نظر رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: