اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - 16 November 2023
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ۱۱۰۰ مگاوات ظرفیت تجدید پذیر و بادی در کشور، گفت: سال آینده سال تحول تجدیدپذیر در صنعت برق کشور است.
سال آینده سال تحول تجدیدپذیر ها در صنعت برق کشور استخبرنگار: پروین مرادی 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،حائری معاون وزیر نیرو  در آمور برق و انرژی  در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق با تاکید براینکه در این نمایشگاه رشد کمی و کیفی را در محصولات صنعت برق داشته ایم، گفت: این نمایشگاه به طور سالانه به عنوان شاخص ارزیابی محصولات صنعت برق در نظر گرفته شده و رشد خوبی را داشته است

معاون وزیر نیرو در ادامه حضور بیش از ۴۸۰ شرکت داخلی ۱۱۰ شرکت خارجی  نشان از تحول عظیم صنعت برق کشور دانست و افزود: امسال برای اولین بار جشنواره و فن بازار برای تقویت ارتباط صنعت برق و ایده های فناورانه است که حضور بیش از ۴۱۰ دانش بنیان و فناورانه ترکیبی از خلافیت ایرانی در راستای ارتقای صنعت برق قابل توجه بود.

وی در ادامه با تاکید براینکه برای اولین بار تعدادی از این ایده ها در نمایشگاه در دنیا ارایه شد و این نمایشگاه محلی برای استفاده از ایده های فناورانه برای صنعت برق و تجاری سازی آن است.

حائری ادامه داد: بیش از هزار اساتید و دانش اموزان و دانشجویان  از این نمایشگاه. دیدن نموده اند .

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در ادامه ۹۰ درصد محصولات  ارایه شده در نمایشگاه را در زنجیره کالا کنونی دانست و گفت:  امیدوارم با اتکا به ایده های علمی ‌فناورانه محصولات جدید را رونمایی کنیم .

حائری زمینه سازی برای تجاری سازی ایده های فناورانه را از اهداف این جشنواره عنوان کردو گفت: با استارت این جشنواره  این مهم رقم خورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور پاکستان کشوری است که برق به آن صادر می شود، گفت:مسئولین پاکستان در نظر دارند نیاز های برقی خود را  از محصولات ایرانی تامین کند. 

وی ادامه داد: این کشور نیازمند ساخت تجهیزات برقی هستند و براساس مذاکرات انجام شده به دنبال افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی به این کشور  هستیم .

معاون وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ۱۱۰۰ مگاوات ظرفیت تجدید پذیر و بادی در کشور، گفت: سال اینده سال تحول تجدیدپذیر در صنعت برق کشور است.

حائری ادامه داد: در حال حاضر ۳ تا ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال ساخت است و با برنامه ریزی های انجام شده برای  ده سال آینده ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی در صنعت برق در بخش تجدیدپذیر ها خواهیم داشت.





نام:
ایمیل:
* نظر: