اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 15 November 2023
رئیس پژوهشگاه نیرو در حاشیه نمایشگاه و فن بازار صنعت برق ایران:
رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان این که دو عنصر آب و انرژی در وزارت نیرو از عناصر کلیدی توسعه کشور هستند گفت: یکی از مولفه ها در این زمینه تامین مالی برای شرکت های دانش بنیان است.
آب و انرژی از عناصر کلیدی توسعه کشور هستندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،مجید عمیدپور در پنل روش‌های تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش بنیان که امروز با حضور "مریم کارگر نجفی" معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه پژوهشگاه نیرو به عنوان بخشی از سامانه زیست بوم توسعه علم و فناوری و ساتبا به عنوان ویترین بازار تجهیزات صنعت آب و برق، این ارتباط در زیست بوم علم و فناوری و تجاری سازی وزارت نیرو مهم بود که امید است بخش های مختلف آن را فعال کنیم.

وی افزود: پارک علم و فناوری نیرو و صندوق نیرو را فعال‌سازی کردیم تا با همکاری وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موثر باشد و این نظام و سیستم نوآوری در صنعت آب و برق بتواند حرکت خیلی خوبی را به وجود آورد.

عمیدپور گفت: دو عنصر آب و انرژی در وزارت نیرو از عناصر کلیدی توسعه کشور هستند که امید است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نیرو این موضوع را در یک اکوسیستم بسیار خوبی جلو ببرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌ها، تامین مالی برای شرکت های دانش‌بنیان است و این پنل به همین خاطر تشکیل شده است.

عمیدپور در ادامه با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر حل مشکلات ضروری کشور و ماموریت وزارت نیرو در این چارچوب گفت: مقام معظم رهبری بر مسئله محوری وزارتخانه‌ها تاکید دارند.

وی با تاکید بر نقش شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان گفت: تغییر جدی باید در دستگاه‌های دولتی اتفاق بیفتد. وزارت نیرو از جمله وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی است که چند سالی است در زمینه تطبیق خود با شرایط زیست بوم توسعه فناوری کشور خیلی تلاش می‌کند و مصادیق آن هم وجود دارد.

عمیدپور با اشاره به شکل‌گیری زیست بوم نوآوری و فناوری کشور افزود: المان‌های مختلفی در این حوزه ساماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که معاونت علمی آنها را در حوزه‌های تخصصی مختلف شکل داده در حال کار هستند. نقاط ضعفی هم وجود دارد. امید است معاونت علمی در جهت ارتقای فضای این زیست بوم که تلاش دارد با همکاری وزارت نیرو مسائل پایه‌ای زیست بوم فناوری کشور را برطرف کند، حرکت کند.

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: می‌خواهیم عناصر ارتباطی بین حوزه‌ها را با شرکت‌های دانش‌بنیان در این زیست بوم سازماندهی کنیم.

وی اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری نیرو و پارک علم و فناوری که ایجاد شده‌اند باید ساماندهی شوند و در این زیست بوم روی این عناصر کار کنند. در واقع این المان‌ها برای مرتفع ساختن مسائل به وجود آمده‌اند.

عمیدپور از وزارت نیرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های مادر تخصصی، پژوهشگاه‌ها و موسسات فناوری و پارک‌های علم و فناوری به عنوان بازیگران استراتژیک زیست بوم نیرو نام برد و افزود: مهمترین دارایی‌های ما در زیست بوم، نیروهای متخصص و دانشگاهی هستند.
رئیس پژوهشگاه نیرو همچنین گفت: منتظریم منابع جدیدی وارد صندوق نیرو شود تا کارهای جدی‌تری را پیش ببریم. این صندوق در تامین مالی طرح‌های پیشران صنعت آب و برق بسیار تاثیرگذار است.



نام:
ایمیل:
* نظر: