اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 15 November 2023
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران در نمایشگاه صنعت برق ایران:
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران با تاکید بر اینکه تجهیزات ایرانی جایگزین قطعات وارداتی نیروگاه‌ها می‌شوند، گفت: در چند سال اخیر ۴۶ هزار قطعه صنعتی تنها در نیروگاه‌های ری و طرشت تهران ساخت داخل شده که تولید این تجهیزات 50 درصد صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.
تجهیزات نیروگاهی ایرانی جایگزین قطعات وارداتی شده‌اندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، یعقوب روحی در جریان بازدید از بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، این رویداد را پل ارتباطی بخش خصوصی و دولتی معرفی کرد و افزود: یکی از بزرگترین افتخارات نیروگاه‌ها در سال‌های اخیر توجه ویژه و اهتمام به ساخت داخل قطعات نیروگاهی مخصوصاً قطعات داغ توربین با وجود تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این دستاورد در سایه حمایت از تولید داخلی و اتکا به متخصصان توانمند در نیروگاه‌ها محقق شده است، ادامه داد: در طی چند سال اخیر حدود ۴۶ هزار قطعه نیروگاهی تنها در نیروگاه‌های ری و طرشت تهران ساخت داخل شده است که تولید این تجهیزات 50 درصد صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

روحی با اشاره به اینکه قطعات ساخته شده در داخل قابل رقابت با نمونه‌های خارجی و در برخی موارد با کیفیت بالاتر از نمونه خارجی است، اضافه کرد: بومی‌سازی تکنولوژی ساخت این قطعات برگ زرینی از افتخارات صنعت برق به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران به ساخت انواع پره‌های متحرک و ثابت توربین‌های نیروگاهی اشاره کرد و گفت: تمام تعمیرات اساسی و دوره‌ای واحدهای نیروگاه‌های تهران توسط متخصصان این واحدها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های ری و طرشت با داشتن توربین‌های متنوع و نیروهای متخصص جایگاه ویژه‌ای در بین نیروگاه‌های کشور دارند، اضافه کرد: گام برداشتن در راستای ساخت داخل قطعات با اتکا به خودباوری یکی از اهداف مهم شرکت تولید نیروی برق تهران است.



نام:
ایمیل:
* نظر: