اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 12 November 2023
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: در این دوره انتظار می‌رود به‌رغم اینکه نمایندگان مجلس حق نظارت و سوال از مدیران اجرایی را دارند و انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شد، اما مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.
انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، احمد وحیدی در جلسه شورای معاونین وزارت کشور تاکید کرد : وزارت کشور و ستاد انتخابات، به عنوان مجری انتخابات از همه امکانات استفاده خواهند کرد تا بر اساس ۴ مولفه «سلامت، امنیت، شفافیت و رقابت» انتخابات اسفند به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وزیر کشور افزود: در دورهای گذشته گاها مشاهده می‌شد که برخی نمایندگان سابق در دوره‌های نزدیک به انتخابات مسیر انتقاد از مدیران اجرایی را در پیش می‌گرفتند که این موجب کاهش مشارکت می‌شد.

وحیدی با اشاره به شرایط موجود گفت: در این دوره انتظار می‌رود به‌رغم اینکه نمایندگان مجلس حق نظارت و سوال از مدیران اجرایی را دارند و انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شد، اما مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.

وی از همه گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و شخصیتهای تاثیرگذار خواست از امکانات و ظرفیت‌های خود برای تقویت مشارکت استفاده کنند.

وزیر کشور انتخابات در نظام مردم سالاری دینی را مظهر دموکراسی واقعی دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه ارکان نظام به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم در محضر انتخاب مردم قرار دارد و آنان تعیین کننده واقعی سرنوشت خود هستند.

وی افزود: ستاد انتخابات کشور از سال گذشته مشغول برنامه‌ریزی است تا بر اساس قانون جدید، انتخابات را به بهترین شکل ممکن و براساس مر قانون برگزار کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می شود.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: