اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 12 November 2023
یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد:
یک کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد که رئیس جمهور در نشست سران سازمان همکاری اسلامی دکترین مقاومت برای مقابله با اشغالگری را ارائه و مطرح کرد که این راهکارها دارای جنبه عملیاتی است.
ارائه دکترین مقاومت برای مقابله با اشغالگری از سوی ایرانبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، رییس‌جمهور در سخنرانی خود در نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب تاکید کرد: همه مشکلات جهان اسلام در پرتو وحدت کلمه و انسجام قابل حل است. اتکال به خداوند و قدرت لایزال او و اعتماد به داشته‌های جهان اسلام، راه نجات امت اسلامی است؛ نه اعتماد به قدرت‌های سلطه‌گر و این سازمان می‌تواند با نقش‌آفرینی صحیح،‌ یکی از مظاهر وحدت و همگرایی امت اسلامی باشد. دولت جمهوری اسلامی ایران با درک این واقعیت، سیاست همسایگی و همگرایی را در پیش گرفته و آغوش دوستی و برادری برای کشورهای اسلامی گشوده است.

«سید جعفر رضوی» کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این که رییس‌جمهور در سخنرانی خود دکترین مقاومت را مطرح کرد، اظهار داشت: آنچه توسط رییس‌جمهور در سازمان همکاری اسلامی ارائه شد یک دکترین و اعلامیه رسمی آن هم در یک تریبون رسمی بود، در حقیقت سخنان آقای رییسی دکترین مقاومت برای مقابله با اشغالگری و استعمار غرب در غرب آسیا بود که دکترین مقاومت در تریبون رسمی مطرح و به گوش جهانیان رسانده شد. اکنون که مجامع بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا دچار بی‌هویتی و بی‌تصمیمی و بی‌خاصیتی شده است، ما باید میدان را به دست بگیریم.

رییس‌جمهور در این نشست یادآور شد: من از ابتدای این تجاوزات، در گفت‌وگو با سران کشورهای اسلامی تأکید کردم که این نشست اضطراری سریع‌تر برگزار شود. ای کاش این نشست که فلسفه تأسیس سازمان همکاری اسلامی را نیز شکل می‌دهد یک ماه پیش برگزار می‌شد. اینک که با تأخیر برگزار شده لازم است حتما منجر به تصمیم قاطع و سریع به نفع فلسطینیان شود.

ارائه دکترین مقاومت برای مقابله با اشغالگری از سوی ایران

رضوی در ارتباط با این موضوع خاطرنشان کرد: مطرح شدن این مساله در سازمان همکاری اسلامی نوید احیای دوباره این سازمان است، آن هم بعد از مدت‌ها که به نظر سازمان همکاری اسلامی از کارایی اصلی خود دور افتاده بود.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: راهکارهای ارائه شده توسط رییس‌جمهور جنبه عملی و عملیاتی دارد و حقیقتا منجر به پایان اشغالگری در فلسطین خواهد شد، اما نیاز به اهتمام جدی کشورهای اسلامی برای اجرایی شدن دارد.

حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که قطع هرگونه ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی. در این راستا، تحریم تجاری علیه رژیم صهیونیستی خصوصاً در حوزه انرژی باید در اولویت قرار گیرد. همچنین از جنبش‌های مردمی در تحریم کالاهای اسرائیلی حمایت و پشتیبانی شود.

رضوی در این زمینه اظهار داشت: به دلیل روابطی که برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی دارند شاید در این شرایط امکان اجرایی شدن وجود نداشته باشد، اما با کمی اهتمام و جدیت می‌تواند به نتیجه برسد و غزه را از بحران رها کند./ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: