اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 12 November 2023
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت:
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر اینکه فناوری کلید توسعه کشور است و توجه به ارتقای فناوری از طریق مردم، دولت، صنایع و بویژه جوانان و نوجوانان می تواند قطار حرکت کشور را با سرعت بیشتری هدایت نماید، گفت: فناوری مهم است که به رفع نیاز صنعت بپردازد و علاوه بر آن نیز بتواند با اتصال به صنایع بزرگ تولیدات صادرات محور در بر داشته باشد.
فناوری کلید توسعه کشور استخبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، امیر حسین اسدی مدير كل دفتر خدمات كسب و كار وزارت صمت  در نشست خبري جايزه ملي فناوري ايران با شعار "صنعت فناور، ایران سرافراز" با اشاره به اینکه تبدیل فناوری به کلیدواژه همه شرکت ها، موسسات، مردم و ایجاد بسیج عمومی توسعه فناوری را از اهداف این جایزه دانست و گفت: امسال در کنار نمایشگاه رینوتکس، بخش ویژه جایزه ملی فناوری برگزار و در این بخش که با همکاری همه سازمان ها، نهادها، فناوران، صاحبان کسب وکار، اصناف و مدارس و دانش آموزان عملیاتی خواهد شد در نظر داریم تا به حامیان، فرهنگسازان و بسترسازان توسعه فناوری در کشور نگاهی ویژه انداخته و قدردان تلاش آنها در این حوزه باشیم.

اسدی گفت: فناوری کلید توسعه کشور است و توجه به ارتقای فناوری از طریق مردم، دولت، صنایع و بویژه جوانان و نوجوانان می تواند قطار حرکت کشور را با سرعت بیشتری هدایت نماید. لذا جایزه ملی فناوری در واقع، معرفی مسیرها و فرایندهای این توسعه است.

وی افزود: جایزه ملی فناوری در چهار محور برگزار می شود. در بخش دستگاه ها و موسسات حامی فناوری، از دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی، شتابدهنده ها، خیرین و موسسات کارآفرینی و توسعه دهنده فناوری در کشور تقدیر خواهد شد.

دبیر جایزه ملی فناوری ربع رشیدی ادامه داد: در بخش کسب وکار و خدمات توسعه فناوری از استارت آپ های برتر، صنایع برتر، اصناف برتر و بصورت مشخص از کسب وکار برتر تقدیر می شود. در بخش رسانه های حامی فناوری از کتاب، انتشارات، فیلم، رسانه و برنامه های برتر رادیویی و تلویزیونی تقدیر خواهد شد. در بخش آموزش، پژوهش و توسعه فناوری از فناور ملی، دانشگاه برتر توسعه فناوری، مدرسه، نوجوان و جوان برتر تقدیر بعمل خواهد آمد.

رشد و بالندگی صنعت کشور، در گرو توسعه فناوری و بروزرسانی آن است

اسدی ادامه داد: همه می دانیم که رشد و بالندگی صنعت کشور، در گرو توسعه فناوری و بروزرسانی آن است و این مهم به جز با توسعه خدمات و نهادهای توسعه دهنده محقق نخواهد شد. 

وی افزود: صنعت نیازمند آموزش و تعاملات بین المللی است و در این راستا با بررسی کسب و کار به موضوع اصلی و شاخص ارزیابی صنعت که همان سودآوری و رشد فناورانه است، توجه شود.

اسدی ادامه داد: تغییر شاخص ارزیابی اتفاقی است که در جایزه ملی فناوری افتاده و ارزیابی فناوری در این رویداد از نگاه صنعت رخ می دهد.

فناوری مهم است که به رفع نیاز صنعت بپردازد

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار  وزارت صمت در ادامه اظهار کرد: فناوری مهم است که به رفع نیاز صنعت بپردازد و علاوه بر آن نیز بتواند با اتصال به صنایع بزرگ تولیدات صادرات محور در بر داشته باشد.

وی در ادامه با ‌ اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ میلیون کسب و کار در کشور وجود دارد که بازار بزرگ فناوری را می تواند تشکیل دهند، افزود: با توجه به اینکه  در حال حاضر سه میلیون و پانصد دانشجو در کشور وجود دارد، اگر هر کسب و کار یک دانشجو را جذب کند باز هم به نیرو کار نیازمندیم، بنابراین در همین خصوص اولویت خود را در جذب نوجوانان فناور با رویکرد حل مسئله و خلاق قرار داده ایم و نگاه ما در آینده برای صنعت  به سمت مدرسه فناور است.

اسدی با تاکید براینکه فرهنگسازان و بسترسازان توسعه فناوری در  کشور وجود دارد که باید با رفع نیاز صنعت هدفمند شود، گفت: دانشگاهی که بتواند به عنوان مثال در توسعه صنعت فولاد همراه باشد قطعا از شاخص ارزیابی ارزشمندی برخوردار خواهد بود و در این زمینه همراهی رسانه ها بسیار اثر گذار خواهد بود لذا رسانه باید حامی  فناوری با تغییر فکر به سمت صنعت باشند.

اتصال اکوسیستم فناوری  به پروژه های صنعت رخ دهد

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در ادامه با بیان اینکه باید اتصال اکوسیستم فناوری  به پروژه های صنعت رخ دهد ، تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی کشور از اکوسیستم فناوری باید جهشی اساسی به نسل چهارم  فناوری داشته باشیم که برای توسعه این رویکرد شاخص های مبتنی بر حل مسئله صنعت و توانمندسازی دانشگاه را مد نظر قرار دهیم که در جایزه ملی جایزه ملی فناوری ربع رشیدی به آن توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ میلیون صنعت آماده اتصال به دانشگاه هستند، ادامه داد: سال آینده در روز صنعت تمام کسب و کارها بر اساس فناور محور بودن، صادرات محور، هوشمندسازی صنعت،  مشتری مداری ، تحول به سمت دیجیتالی شدن، حامی محیط زیست و ... رتبه بندی خواهند شد.
اسدی با تاکید براینکه تامین مالی اصلی ترین دغدغه کسب و کار نیست ، گفت: باید به سمت کسب و کار مولد حرکت کنیم.

برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی 

کریم لو مدیرعامل منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، در ادامه با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، گفت: نمایشگاه رینوتکس با همکاری وزارت صنعت، وزارت کار و وزارت علوم و تحقیقات از ۱۴ لغایت ۱۷ آذر ماه در تبریز برگزار می شود.

وی افزود: امسال این نمایشگاه با هدف ملی شدن پررنگ تر برگزار و در سال آینده نیز به صورت بین المللی خواهد بود.

کریم لو ادامه داد: در این رویداد و در راستای وفاق ملی از بزرگان صنعت تجلیل و ۲۰ جایزه منتخب اهدا می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در ادامه نگاه رینوتکس را حرکت به سمت رفع  نیاز های صنعت عنوان کرد و گفت: این مهم امسال اجرا خواهد شد و در این خصوص نیز هزار نیاز فناورانه به دبیرخانه ارسال و علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به سایت www.iranjamfa.ir مراجعه نمایند. اختتامیه این جایزه، در تاریخ 17 آذرماه در تبریز برگزار می گردد.

براساس این گزارش در پایان از پوستر جشنواره صنعت فناور، ایران سرافراز رونمایی شد.





نام:
ایمیل:
* نظر: