اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 28 October 2023
سرلشکر موسوی:
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه همواره‌ آماده مقابله با تهدیدات هستیم، گفت: در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، هوانیروز با آماده‌سازی و آرایش بیش از ۲۰۰ فروند بالگرد، مأموریت‌های متعدد پروازی اعم از رزمی و پشتیبانی رزمی را در روز و شب با هلی‌برن دقیق نیروها در نقاط مختلف با موفقیت انجام داد که بیانگر جهش و ارتقای توانمندی این ناوگان در سطح غرب آسیا است.
آماده‌سازی بیش از ۲۰۰ فروند بالگرد در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس،امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش، ضمن ارزیابی مثبت عملیات نیروی زمینی در این رزمایش، اظهارداشت: ارتش مطابق با برنامه‌های ارتقای آموزش و آمادگی‌های دفاعی و رزمی خود در طول سال، رزمایش‌های متعددی را طرح‌ریزی و برگزار می‌کند و رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با هدف ارزیابی سطح آموزش و بررسی نقاط ضعف و قوت و در نهایت توسعه و ارتقای اقتدار دفاعی و رزمی کشور در مواجهه با تهدیدات پیش‌رو برگزار شده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به توانمندی‌های ارائه شده توسط نیروی زمینی و با تقدیر از امیر سرتیپ حیدری فرمانده این نیرو در طرح‌ریزی این رزمایش بزرگ گفت: ابتکارات و اقدامات یگان‌های مختلف هوانیروز،متحرک هجومی و واکنش‌سریع، زرهی، توپخانه و موشکی، پهپاد، مهندسی، جنگ‌الکترونیک و ارائه گوشه‌هایی ازتوان ناوگان بزرگ ترابری این نیرو برای جابجایی سریع تیپ‌ها با تمام کارکنان، ادوات و تجهیزات از نقاط دوردست به منطقه رزمایش با پشتیبانی هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارتش شایان تحسین است.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: در این رزمایش، توانایی‌های فرماندهی و کنترل، اقدامات راهکنشی و عملیاتی یگان‌ها و رسته‌های مختلف نیروی زمینی از جمله هوانیروز در وضعیت‌های مختلف دفاعی و هجومی و همچنین برخی تجهیزات و مهمات ایرانی بکار گرفته شده در رزمایش، مورد ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) ستادکل نیروهای مسلح و ستاد ارتش قرار گرفت.

وی افزود: در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، هوانیروز با آماده‌سازی و آرایش بیش از ۲۰۰ فروند بالگرد، مأموریت‌های متعدد پروازی اعم از رزمی و پشتیبانی رزمی را در روز و شب با هلی‌برن دقیق نیروها در نقاط مختلف با موفقیت انجام داد که بیانگر جهش و ارتقای توانمندی این ناوگان در سطح غرب آسیا است.

فرمانده کل ارتش افزود: امروز در تمامی پایگاه‌های هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در سراسر کشور، آمادگی فزاینده برای انجام ماموریت‌های محوله اعم از رزمی و مردم‌یاری مشاهده می‌شود که حاصل زحمات بی‌بدیل فرماندهان و مدیران دلسوز و جهادی نیروی زمینی و هواپیمایی این نیرو اعم از کارکنان عزیز فنی و خلبانان غیور، متخصصان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تجربه پیشکسوتان سالهای دفاع مقدس در نیل به موفقیّت‌های روزافزون هوانیروز است.

به گزارش ایرنا،رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه با رمز یا علی بن موسی الرضا(ع) و با حضور امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نهاجا حضور دارند.

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطابق با ساختار رزم سازمانی جدید، بر ۴ ویژگی‌ دور زن، دقیق زن، هوشمندی، قابلیت اتوماسیون و شبکه محور شدن تجهیزات تأکید دارد و این ۴ ویژگی را در مراحل مختلف این رزمایش مورد ارزیابی میدانی قرار خواهد داد.

 ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، مرور تاکتیک‌های رزم زمینی، برآورد عملیاتی تسلیحات جدید، ارتقای توان بازدارندگی در مواجهه با تهدیدات نوین و همچنین توسعه‌ امنیت پایدار از جمله اهداف این رزمایش است.

در این رزمایش دو روزه در مرحله نخست انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از مناطق مختلف کشور، تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق خواهیم داشت و در مرحله بعدی اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات را با استفاده از سامانه‌های پهپادی، الکترونیکی، شنود الکترونیکی نیروهای اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد.

در مرحله سوم و چهارم این رزمایش هدایت و اجرای عملیات پدافند ساحلی، طرح‌ریزی و اجرای عملیات شبانه هوانیروز را در دستور کار قرار داشته و در مرحله نهایی طرح‌ریزی و اجرای عملیات آفندی به منظور انهدام نیروهای مهاجم در منطقه سرپل انجام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: