اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - 26 October 2023
وزیر کشور گفت: مهاجرین زمانی که وضع کشور خودشان بهتر شود برمی‌گردند اما بخشی که غیر مجاز هستند باید هم اکنون برگردند، اتباع مجاز نیز در چارچوب قانون بنابر اقتضائات هر استان در مشاغل و امکان برنامه‌ریزی شده ساماندهی می‌شوند.
بوزیرکشور: اتباع غیرمجاز باید هرچه زودتر به کشورخود برگردنده گزارش عصرپرس از روابط عمومی استانداری مرکزی؛ احمد وحیدی، صبح پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی در بدو ورود به اراک، بیان کرد: در این سفر از کارخانه واگن پارس اراک بازدید خواهد شد.

وی افزود: سیاست قطعی ما استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخل است که در همین رابطه بومی‌سازی کامل ناوگان حمل و نقل ریلی و مترو در دستور کار قرار گرفته و به تدریج صورت می‌گیرد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درخصوص گلایه کارگران شرکت واگن پارس از قرارداد واردات واگن مترو از چین، ادامه داد: موضوع قرارداد شهرداری تهران با طرف چینی بخشی با همکاری صنعت داخل و بحث داخلی سازی است که در این زمینه واگن پارس حتما یک محور مهم است بلکه مهمترین محور است چون قدیمی ترین واحدی است که در این زمینه فعالیت می‌کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید به سمت قطار ملی و بومی حرکت کنیم که این کار آغاز شده و طرح اولیه ارائه شده است و در حال طی مراحل است.

وحیدی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ساماندهی اتباع در کشور، گفت: موضوع مهاجرین یک موضع قدیمی است که حاصل سیاست‌های غلط استکبار در دوره های مختلف بوده و مردم مهاجر که مردم شریفی هستند به خاطر رانده شدن از خانه و زندگی خود به ایران آمدند و البته مردم شریف ایران هم با آغوش باز پذیرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در رابطه با اتباع چند موضوع قابل توجه است و اینکه افرادی تلاش کنند با آمارهای غلط و گزارش های ناصواب بین برادران افغانستانی و ایرانی درگیری ایجاد کنند این کار قطعا مطرود و محکوم است.

وزیر کشور تاکید کرد: مهاجرین میهمانان ما هستند و بعضا آمارها و اظهاراتی که در این خصوص مطرح می شود نادرست است.

وحیدی تصریح کرد: جای تعجب است که برخی فرق بین شناسه و شناسنامه را نمی دانند و اینکه بیان شده اتباع شناسه‌دار خواهد شد منظور شناسامه نبوده و چنین موضوعی در دستور کار نیست.

وی یادآور شد: مهاجرین زمانی که وضع کشور خودشان بهتر شود برمی‌گردند اما بخشی که غیر مجاز هستند باید هم اکنون برگردند، اتباع مجاز نیز در چارچوب قانون بنابر اقتضائات هر استان در مشاغل و امکان برنامه‌ریزی شده ساماندهی می‌شوند.

وزیر کشور ادامه داد: در بحث اتباع سیاست روشنی وجود دارد که به همه استانداری ها ابلاغ شده و دستگاه های ذیربط هم در حال هماهنگی هستند تا با حفظ کرامت مهاجرین عزیز این ساماندهی انجام شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: حدی و سطحی و نسبتی از مهاجرین که می‌توانند در یک نقطه مستقر باشند مشخص خواهد شد و در آن سطح اجازه حضور خواهند داشت تا اینکه شرایط برای حضور در کشور خودشان مهیا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: