اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 24 October 2023
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبرداد:
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از واریز کامل مطالبات گندم کاران بابت خرید تضمینی این محصول به حساب کشاورزان خبر داد.
پرداخت ۱۵۶ همت طلب گندم‌کارانبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دیروز مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت شد اظهار کرد: سال گذشته ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان به قیمت کیلویی ۱۱ هزا و ۵۰۰ تومان خرید تضمینی شد امسال هم قیمت خرید تضمینی گندم و هم حجم محصولات خریداری شده افزایش یافت.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسید و حجم گندم خریداری شده نیز از ۷ به ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تن افزایش یافت سرجمع اینها تقریبا ۱۵۶ هزار میلیارد تومان شد تا اواسط شهریور تقریبا ۱۰۵ هزار میلیارد تومان آن واریز شده بود مابقی ۵۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده بود که این مبلغ تهیه شد و دیروز تمام مطالبات گندمکاران که حدود ۱۵۶ هزار میلیارد تومان بود، از سوی دولت به حساب کشاورزان واریز شد، که یک نصاب خوب هم برای تولید و هم برای تحویل گندم بود. ما برخی سال ها تولید داشته ایم ولی تحویل نداشته ایم اگر یک میلیون تن دیگر گندم تولید شود، به خودکفایی در این محصول کشاورزی خواهیم رسید.

نماینده مردم کرج در مجلس اظهار کرد: نیاز ما به گندم سالانه ۱۲ میلیون تن است تقریبا ۱۰.۵ میلیون تن نیاز خبازی خانوار و یک و نیم میلیون تن نیاز صنف و صنعت است که این میزان را کبود داریم امیدواریم سال آینده به خودکفایی در این خصوص دست یابیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: