اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 18 October 2023
وزیر کشوربابیان اینکه حضور مردم افغانستان و مهاجرینی که در داخل کشور ما هستند ناشی از ظلم ابر قدرت ها به این کشور است. گفت: نگرانی مردم برای ساماندهی افاغنه مورد قبول است و در دستور کار قرار دارد.
بوزیرکشور:ساماندهی افاغنه در دستور کار قرار دارده گزارش عصرپرس، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره قتل داریوش مهرجویی و ارتباط آن با قتل‌های زنجیره‌ای، این اظهارات را بی‌پایه و ناصحیح دانست و گفت: سرنخ هایی از قاتل مهرجویی و همسرش به دست آمده است و فراجا با جدیت این موضوع را در دست پیگیری دارد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ارتباط قتل مهرجویی به قتل های زنجیره ای از اساس غلط است، اضافه کرد: اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند هر ماجرایی از این دست را به مساله خارج از آن عرصه تبدیل و تفسیر کنند، مورد سوال است.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال آشفته سازی و ناامن سازی فکر جامعه هستند و سعی دارند مسائل را در زمینه ای دیگر تفسیر کنند، افزود: قتل آقای مهرجویی واقعه تلخی بود و افکار عمومی را جریحه دار کرد و این به شدت محکوم و اخلال در نظم عمومی است.

ساماندهی افاغنه در دستور کار قرار دارد
 
وزیر کشور گفت: حضور مردم افغانستان و مهاجرینی که در داخل کشور ما هستند ناشی از ظلم ابر قدرت ها به این کشور است. وحیدی ادامه داد: مردم افغانستان را مردمی مظلوم و مورد ستم واقع شده از سوی ابر قدرت ها می دانیم.

وی یادآورشد: نگرانی مردم برای ساماندهی افاغنه مورد قبول است و در دستور کار قرار دارد. وزیر کشور تاکید کرد: افغانستانی ستیزی در کشور محکوم و کار غلطی است و در راستای به هم ریختن نظم و امنیت کشور است.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه فاجعه غزه از هولناک‌ترین اتفاقاتی بود که روی داد، گفت: این جنایت حتما مصداق جنایت علیه بشریت و نسل کشی است. چه رژیم اسرائیل و سردمداران آن و چه کسانی که به هر نحو در این ماجرا ایفای نقش و حمایت کردند، به ویژه رژیم آمریکا که با آوردن ناو تلاش داشت به رژیم اسرائیل برای جنایت‌هایش کمک کند، در این جنایت بزرگ سهیم هستند.

رژیم صهیونیستی پایان خوشی نخواهد داشت 

وحیدی ادامه داد: هر کسی که در این ماجرا حرفی نزند و اقدامی نکند، حتماً محکوم به مشارکت در این جنایت بزرگ است. البته این جنایت بزرگ از ایستادگی مردم غزه که این روزها، روزهای درخشان آن‌ها به لحاظ پایداری، صبر، استقامت و شکوه است، نخواهد کاست.

وی تصریح کرد: رزمندگان مقاومت همانطور که اعلام کردند، این راه را با قدرت ادامه خواهند داد. این جنایات، نشان دهنده ضعف و استیصال رژیم صهیونیستی است.

وزیر کشور گفت: همانطور که بارها به آن اشاره شده و رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند، جریانات بزرگ در سرتاسر جهان در کنار مردم فلسطین و در مقابله با رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند. این موضوع، نوید فروپاشی هر چه سریع‌تر رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

وحیدی گفت: این رژیم جعلی که ادعا می‌کرد بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه و چهارمین ارتش بزرگ دنیاست، در مقابل حماس، آنچنان به زانو درآمده که ناوهای آمریکایی باید از آن حمایت کنند.

وحیدی تاکید کرد: چنین رژیمی که ناچار است در مقابل یک جریان مقاومت که با انواع فشارها محصور است، از آمریکا کمک بگیرد، معلوم است پایان خوشی نخواهد داشت و در مسیر فروپاشی و اضمحلال قرار دارد./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: