اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 18 October 2023
در دیدار دستیار رئیس‌جمهور مطرح شد؛
در بیانیه مشترک دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و خاخام اعظم یهودیان ایران، بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید شد.
خاخام اعظم یهودیان ایران: حساب یهودیت از رژیم صهیونیستی جداستبه گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه) با خاخام «یونس حمامی لاله‌زار» رئیس دارالشرع مرکزی کلیمیان ایران در کنیسه یهودیان ایران درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مردم غیرنظامی فلسطین دیدار کرد.

پاد در این باره تصریح کرد: امروز در حالی دور هم جمع شدیم که شب گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ زن و کودک در بیمارستان به شهادت رسیدند. خلاف همه اسناد بین‌المللی، رژیم صهیونیستی حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و به انسانیت هتک حرمت کرد.

پاد: مرتکبین جنایت بیمارستان «معمدانی» را نمی‌توان انسان دانست

وی با اشاره به جمله‌ای از تورات مبنی بر اینکه «هم‌نوعت را مانند خودت دوست بدار» گفت: مرتکبین این جنایات را نمی‌توان انسان دانست که بخواهیم این جمله را برای آن‌ها بکار ببریم.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، از رئیس دارالشرع کلیمیان ایران خواست که به نمایندگی از یهودیان جهان، از تمام ظرفیت‌های خود برای محکومیت این جنایات بهره بگیرند.

پاد تأکید کرد: اقدامات نتانیاهو در حال خدشه‌دار کردن حیثیت جامعه یهودیان است و اعلام موضع خاخام حمامی می‌تواند اقدامات این رژیم نامشروع را از دین توحیدی یهود، جدا کند تا خون هیچ کودک، زن و مردی با اسم دین، بر زمین نریزد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی سازمان‌های بین‌المللی گفت: سازمان‌های بین‌المللی باید از حالت ابراز تاسف خارج شده و به طور جدی اقدام کنند و دستور توقف فوری این جنایات را صادر کنند.

خاخام حمامی: جنایات رژیم صهیونیستی، خلاف موازین حقوق بشری است

خاخام حمامی در این دیدار ضمن اعلام برائت جامعه یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی، آن را محکوم کرد و این اقدامات ضد انسانی و ضد بشری را خلاف موازین حقوق بشری دانست.

وی با بیان اینکه حساب یهودیت از رژیم صهیونیستی جداست، گفت: وظیفه بود که در این دیدار شرکت کنیم و امیدواریم که به زودی صلح برقرار شود.

بیانیه مشترک: توقف جنایات رژیم صهیونیستی، فوری‌ترین مطالبه دولت-ملت‌های آزاده است

در پایان این دیدار بیانیه مشترکی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از سوی دو طرف صادر شد که به شرح ذیل است:

در طی هفته جاری، ساعتی نبود که رژیم اشغالگر صهیونیستی، دست از حملات وحشیانه و غیر انسانی خود علیه غزه و مردم فلسطین بردارد. اوج جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی را می توان حمله جنایتکارانه روز گذشته به بیمارستان «المعمدانی» غزه دانست که طی آن، بیش از ۱۰۰۰ انسان بی گناه که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند، به شهادت رسیدند و صدها نفر نیز در زیر آوارها مفقود گشته اند.

رژیم اشغالگر اسرائیل، در تمام سال های اشغالگری خود، از هیچ تلاشی برای نقض حقوق ملت فلسطین و همچنین نقض اصول، مبانی و قواعد بنیادین حقوق بین الملل فروگذار نکرده است. جنایات ارتکابی این رژیم در روزهای اخیر را باید در چارچوب رویه ضد انسانی و جنایتکارانه دهه های اخیر آن تعبیر و تفسیر نمود. کشتار و قتل عام کودکان و زنان، حمله به غیرنظامیان، حمله به بیمارستان ها، ممنوعیت ورود کمک های بشردوستانه، استفاده از سلاح های غیر متعارف، نقض تعهدات قدرت اشغالگر وفق کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۸، کوچاندن اجباری مردم فلسطین از سرزمین مادری خویش، جلوگیری از حق بازگشت، جداسازی کودکان از خانواده ها، مسدودسازی دسترسی به آب، غذا، برق و سوخت، آپارتاید و بسیاری از دیگر اقدامات ناقض حقوق بین الملل، نشان دهنده قصد این رژیم مبنی بر پاکسازی قومی یا نسل زدایی از ملت فلسطین است.

در چنین صحنه ای، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی و ریاست دارالشرع مرکزی کلیمیان ایران در کنیسه یهودیان ایران، ضمن محکومیت شدید جنایات ارتکابی توسط رژیم اشغالگر قدس، نکات ذیل را به تمامی دولت- ملت های آزاده یادآور می شوند:

ارتکاب نسل زدایی و جرایم جنگی توسط رژیم اسرائیل، مورد تقبیح تمامی ادیان و مذاهب الهی بوده و اقدامات انجام شده توسط رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر، هیچگونه نسبتی با دین یهودیت نداشته و نخواهد داشت.

سکوت و انفعال دولت ها و سازمان های بین المللی در قبال جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی، مصداق بارز شناسایی وضعیت موجود بوده و لاجرم، مسئولیت بین المللی دولت یا سازمان منفعل را به همراه خواهد داشت.

هرگونه حمایت از رژیم صهیونیستی اعم از حمایت مالی، نظامی، تجهیزاتی، لجستیکی و حتی معنوی، مصداق بارز معاونت در جرایم چهارگانه بین المللی این رژیم (تجاوز ارضی، جنایت علیه بشریت، جرایم جنگی و نسل زدایی) محسوب شده و علاوه بر مسئولیت بین الملل دولت حامی، موجبات مسئولیت کیفری فردی معاونان را نیز به دنبال خواهد داشت.

تعهد تمامی دولت های جهان و سازمان های بین المللی به اتخاذ حداکثر تلاش برای متوقف ساختن نسل زدایی ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی، نیازمند عزم راسخ، رویکرد انسان محور و مشارکت و همکاری حداکثری است.

توقف جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی اعم از قتل عام کودکان و زنان، مسدودسازی دسترسی به غذا، دارو، برق و سوخت، هدف گیری اهداف غیرنظامی، باز کردن مسیر امدادرسانی و رفع محاصره غزه، اولین و فوری ترین مطالبه تمامی دولت- ملت های آزاده جهان فارغ از هرگونه دین، نژاد، رنگ، زبان، ملیت و ... است.
نام:
ایمیل:
* نظر: