اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 15 October 2023
رئیسی:
رئیس‌جمهوری گفت: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان بدانند اگر ظلم و تجاوز می‌توانست حق‌خواهی فلسطینیان خاموش کرده و به حاشیه براند، در ۷۵ سال گذشته این اتفاق افتاده بود.
هیچ نظمی در منطقه بدون توجه به حقوق فلسطین نتیجه نمی‌گیردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، روابط دو کشور را در بهترین شرایط توصیف و از هر اقدامی برای تقویت و تعمیق همکاری‌های استقبال کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تاکید کرد: ضرورت توقف هر چه سریع‌تر ماشین جنایات جنگی و نسل‌کشی این رژیم احساس می‌شود و اظهارات و اقدامات سران صهیونیستی در روزهای اخیر، مصداق بارز جنایت جنگی، نسل‌کشی و نقض آشکار همه معاهدات بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه ریشه اقدامات اخیر مجاهدین فلسطینی، تداوم 75 سال اشغال، تحقیر کرامت و هتک حرمت مقدسات مردم مسلمان و مظلوم فلسطین است، افزود: سران رژیم صهیونیستی با قطع آب و برق، ممانعت از ورود غذا و دارو و استفاده از سلاح‌های ممنوعه مثل بمب‌های فسفری، به دنبال گرفتن انتقام شکست حقارت‌آمیز و تاریخی خود در میدان نبرد، از مردم بی‌دفاع غزه هستند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز نسل جدید فلسطینیان از پی ده‌ها سال جنایت، کشتار و ویرانی، جدی‌تر از همیشه به مطالبه حقوق تضییع شده خود برخاسته‌اند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آنها بدانند که اگر ظلم و تجاوز می‌توانست حق‌خواهی فلسطینیان خاموش کرده و به حاشیه براند، در 75 سال گذشته این اتفاق افتاده بود.

رئیسی با بیان اینکه آمریکا و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی مسئول مستقیم جنایات این رژیم است، تاکید کرد: وضعیت فلسطین گواه روشنی در اثبات مواضع متناقض و دوگانه غربی‌ها در ادعای دفاع از حقوق بشر است. عملیات طوفان الاقصی نشان داد که هیچ نظمی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق ملت فلسطین به نتیجه نمی‌رسد و جنایات صهیونیست‌ها علیه این مردم باید در مجامع جهانی مورد پیگیری قرار گیرد.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه روابط دو کشور امروز در عالی‌ترین سطح جریان دارد، بر ضرورت همکاری دو کشور در زمینه توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و نیز احقاق حقوق فلسطینیان تاکید کرد.

امیر قطر با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیداری گسترده‌ای در جهان و منطقه شکل گرفته و آزادگان جهان در منازعه فلسطین حق را به فلسطینیان می‌دهند، گفت: رسانه‌های غربی سعی می‌کنند تصاویر تحولات منطقه را اشتباه و معکوس بازتاب دهند و ما باید تلاش کنیم تصاویر واقعی و دقیق را به جهانیان نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبات در منطقه بدون احقاق حقوق ملت فلسطین حاصل نخواهد شد، اظهار کرد: امروز همه مردم جهان رفتارهای فاجعه بار رژیم صهیونیستی را به وضوح می‌بینند و یکی از آخرین مصادیق این رفتارها تلاش برای کوچاندن دوباره بخشی از ملت فلسطین از خانه و کاشانه و آواره کردن آنهاست‌
نام:
ایمیل:
* نظر: