اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 14 October 2023
در کنفرانس خبری در بیروت؛
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: اعلام ساعت صفر (جنگ تمام عیار) برای هرگونه اقدامی علیه تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.
امیرعبداللهیان: اعلام «ساعت صفر» در اختیار مقاومت استبه گزارش عصرپرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه کشورمان در پایان سفر دو روزه خود به عراق، لبنان و سوریه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل سفارت کشورمان در بیروت حضور یافت.

رهبران مقاومت آمادگی لازم برای اجرای همه سناریوها علیه رژیم صهیونیستی را دارند

حسین امیرعبداللهیان با تسلیت شهادت خبرنگاران در روزهای اخیر اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است. در دیدارهایی که با رهبران مقاومت داشتم متوجه شدم آنها در وضعیت عالی قرار دارند و آمادگی لازم برای همه سناریوها علیه رژیم صهیونیستی را دارند. در صورت هر حالتی مقاومت تصمیم خواهد گرفت. و درصورت آتش بس این مقاومت است که شروط خود را طرح خواهد کرد.

آماده برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی در تهران هستیم

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه ایران اقدام به طرح شکایت علیه جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی می‌کند، گفت: ما پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی را داده ایم و آماده برگزاری این نشست در تهران هستیم. دبیر کل این سازمان قرار است نماینده ویژه برای پیگیری مباحث مربوط به حوزه فلسطین انتخاب کند و مستندات جنایات جنگی این رژیم برای طرح در محاکم ملی و بین المللی کشورها جمع آوری شود. در تاریخ هفت دهه گذشته بارها توسط مراکز حقوقی منتسب به فلسطین شکایت های حقوقی مطرح شده اما به دلیل برخورد غیرعادلانه به نتیجه نرسیده است.

پیگیری جنایت جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی سازمان ملل است

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: من در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل تذکر دادم که پیگیری جنایت جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی سازمان ملل است.

وی تاکید کرد: علی رغم جنایات صورت گرفته اما مردم مقاومت غزه از توانایی و روحیه بالایی برخوردارند و مقاومت در همه جبهه ها همه سناریوهای ممکن را در مقابل خود قرار داده است. اعلام ساعت صفر(جنگ تمام عیار) برای هرگونه اقدام در صورت تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.

مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام بدهد و امکانات آن را هم دارد

امیرعبداللهیان در خصوص سوالی در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد ورود امریکا به جنگ و بمباران فلسطین و لبنان، خاطرنشان کرد: مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام بدهد و امکانات آن را هم دارد. جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل هرگونه جنایت جنگی در عرصه سیاسی و رسانه ای و دولتی حمایت می‌کند. مقاومت در منطقه امروز توانایی آن را دارد که به تنهایی نیازهای خود را برآورده کند. ما برای جلوگیری از جنایات از طریق دیپلماسی و رایزنی سیاسی در سطح منطقه ادامه خواهیم داد. امروز صهیونیست ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات طوفان الاقصی این را یکبار دیگر به اثبات رساند. حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری است که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و نظامی قرار دارد.

 دست همه روی ماشه شلیک است/ پاسخ مقاومت پشیمان کننده است

وی در توضیح تعیین ساعت صفر برای پاسخ به اسرائیل توسط مقاومت بیان داشت: امروز رهبران گروه‌های مقاومت از انسجام برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کرده‌اند و دست همه روی ماشه شلیک است. درصورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگران حامی رژیم صهیونیستی پاسخ در زمان مناسب از سوی محور مقاومت انجام خواهد شد. من در گفت‌گو با رهبران مقاومت دریافتم پاسخ مقاومت تعیین کننده و پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در خصوص گشوده شدن جبهه های جدید باید بگویم هر امکانی به اتفاقات در میدان بستگی دارد. 

وی در توضیح تعیین ساعت صفر برای پاسخ به اسرائیل توسط مقاومت بیان داشت: امروز گروه‌های مقاومت از انسجام برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کرده‌اند و دست همه روی ماشه است. درصورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگران حامی رژیم صهیونیستی پاسخ در زمان مناسب از سوی محور مقاومت انجام خواهد شد. من در گفت‌گو با رهبران مقاومت دریافتم پاسخ مقاومت تعیین کننده پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.

عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی از روی میز برداشته شده است

دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا عملیات طوفان الاقصی می‌تواند جلوی توافقات‌ عادی سازی را بگیرد، گفت: با شرایط جدید منطقه آنچه رسانه‌ها از آن با عنوان عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی صحبت میکنند به طور کامل از روی میز کنار رفته است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: یکی از مقامات عالی رتبه یک کشور اروپایی به من گفت عملیات طوفان الاقصی نشان داد موضوع فلسطین زنده است و کسی نمی‌تواند مساله فلسطین را در خاورمیانه خاموش کند.

تهران و ریاض در مورد جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اتفاق نظر دارند

وی در پاسخ به سوالی در مورد مراودات ایران و عربستان در ماجرای فلسطین اظهار داشت: برای اولین بار رئیس جمهور ایران آیت الله رئیسی و ولیعهد عربستان سعودی با یکدیگر به صورت تلفنی صحبت کردند. این گفت‌وگوها در شرایط بهبود روابط ریاض و تهران انجام شد. تهران و ریاض در مورد جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اتفاق نظر دارند. امروز رهبران غربی اتفاق نظر دارند طوفان الاقصی پاسخی به تندروی‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بود. نه عربستان و نه هیچ کدام از کشورهای اسلامی مساله فلسطین را از دستور کار خود خارج نکرده‌اند.

امیرعبداللهیان خطاب  به حامیان جنایت جنگی علیه مردم غزه، گفت: فرصت اقدامات دیپلماتیک همچنان وجود دارد اما فردا دیر است، این جنایات فورا باید متوقف شود.

وی تشریح کرد: در موضوع کوچ اجباری ساکنان غزه باید گفت رژیم آپارتاید اسرائیل حمله به کودکان و زنان و غیرنظامیان را در دستور کار خود قرار داده است.

صهیونیست‌ها قادر به بازپس‌گیری شهرک‌ها و مراکز نظامی از فلسطینی‌ها نبودند

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار داشت: رهبران مقاومت در دیدارهای ما تاکید داشته‌اند که هم اکنون برخی مراکز صهیونیستی و پادگان‌های نظامی در اختیار مقاومت فلسطین است. صهیونیست‌ها آنقدر آشفته هستند که قادر به بازپس‌گیری این شهرک‌ها و مراکز نظامی از فلسطینی‌ها نبودند. صهیونیست‌ها ‌ها علی رغم برخورداری از حمایت یکجانبه آمریکا به حمله به مراکز غیرنظامی و شهروندان دست زده اند.

امیرعبداللهیان گفت: در دیدار با دبیرکل حزب الله در خصوص آخرین تحولات میدانی مقاومت در فلسطین و جنوب لبنان قرار گرفتم. همه جهانیان می‌دانند سیدحسن نصرالله مرد عمل و میدان است و او بالاترین نقش را در سال‌های گذشته برای امنیت منطقه و لبنان برعهده داشته است. لذا آنچه وی می اندیشد شامل امنیت لبنان، امنیت منطقه و امنیت پایدار کل کشورهای منطقه است‌. بنابراین حزب الله لبنان با در نظر گرفتن جمیع جهات به اقدام مقتضی اقدام می‌کند. ولی روش ایشان این است که اقدام می‌کند و بعد توضیح می‌دهد و افکار عمومی را در جریان آنچه گذشت قرار می‌دهد.

هرگونه اقدام حزب الله یک زلزله علیه صهیونیست‌ها خواهد بود

وی اظهار داشت: مقاومت فلسطین برای یک مقاومت و واکنش قوی و پایدار از توانمندی های مهمی برخوردار است. طبعا دریافتم که با توجه به سناریوهای مقابل حزب الله، هر گونه اقدامی یک زلزله علیه صهیونیست‌ها خواهد بود. لذا بر اساس  درکم از واقعیت مقاومت به حامیان جنایت جنگی علیه مردم غزه هشدار می‌دهم، فورا جنگ متوقف شود. شاید ساعات دیگر خیلی دیر باشد.

امروز با نماینده دبیرکل سازمان ملل در منطقه ملاقات می‌کنم

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هنوز فرصت سیاسی برای حل مسائل منطقه وجود دارد.امروز بعد از این کنفرانس با نماینده دبیرکل سازمان ملل در منطقه ملاقاتی خواهم داشت  و به او خواهم گفت فرصت ابتکار بین المللی سیاسی برای همین امروز وجود دارد و فردا خیلی دیر است.

سوریه نسبت به اتفاقات در غزه مسئولانه عمل خواهد کرد

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در مورد امکان ورود سوریه به مساله فلسطین گفت: مشورت با متحدین ما در منطقه دستور کار ثابت و قطعی جمهوری اسلامی ایران است. متحدان ما در منطقه مستقل، مقتدر و در تصمیم گیری بر مبنای مصالح جمعی خود و منطقه عمل می‌کنند. سوریه نسبت به اتفاقات در غزه مسئولانه عمل خواهد کرد. ما معتقدیم متحدان ما شایسته ترین تصمیمات در بحران‌ها را اتخاذ می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از این میدان نمی‌تواند پیروز خارج شود

وی در ارتباط با مباحث مطرح شده در رسانه ها در خصوص طرح ضدفلسطینی فرانسه گفت: نه فرانسه و نه هیچ یک از کشورهای غربی نمی‌توانند طرحی را به مردم فلسطین تحمیل کنند. هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند کشتار زنان و غیرنظامیان را تحمل کند و از آن حمایت کند.جهان غرب نسبت به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مسئولیت دارند. رژیم صهیونیستی از این میدان نمی‌تواند پیروز خارج شود. اساسا میدان کشتار بی گناهان، زنان و کودکان میدان شکست متجاوزین است.

 امیرعبداللهیان در خصوص پول های ایران در قطر و شایعات پیرامون بلوکه شدن آن تاکید کرد همه چیز در چهارچوب درست خود در جریان است.

نتانیاهو و دولت جعلی رژیم صهیونیستی بامداد صبح شنبه سقوط کرد

وزیر خارجه گفت: جنگ غزه فراتر از جنگ اسرائیل با غزه است چرا که آمریکا عملا از رژیم صهیونیستی به طور کامل با ارسال تجهیزات و سلاح حمایت می‌کند. اما اینکه چرا رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی نداشته باید گفت نتانیاهو و دولت جعلی رژیم صهیونیستی بامداد صبح شنبه سقوط کرد و برای اینکه این افتضاح بزرگ را پوشش بدهند و فرافکنی کنند نتانیاهو با هیاهو و کشتار غیرنظامیان صحنه سازی خود را ارائه می‌دهد.

شروط امیرعبداللهیان برای قعطنامه سازمان ملل

وی تاکید کرد: من در تماس تلفنی متوجه شدم دبیر کل سازمان ملل تلاش می‌کند تا این جنایت جنگی متوقف شود و خواسته های فلسطینی‌ها به طور عادلانه و منصفانه تامین شود. اگر نیات آقای گوترش بخواهد تبدیل به قطعنامه بشود طبعا بایستی این قطعنامه حقوق مردم فلسطین از جمله توقف جنایت جنگی، رفع محاصره و فراهم کردن امکان ارسال آب غذا و دارو را شامل بشود. فراتر از این حقوق اصلی فلسطینی‌ها باید در آن لحاظ شود.

امیرعبداللهیان در پایان گفت مسئولیت هرگونه گسترش جنگ در منطقه با رژیم صهیونیستی است./ ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: