اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - 14 October 2023
معاون رییس‌جمهور عنوان‌کرد:
معاون اجرایی رییس جمهور گفت: امسال طبق گزارش بانک مرکزی در سه ماه نخست سال به رشد ۶.٢ درصدی اقتصادی رسیدیم که اتفاقی کم‌نظیر در کشور است. رسیدن به شاخص‌ها یک کار بزرگ و نقش هر کدام از دستگاه‌ها در ارتقای شاخص‌ها اثرگذار و قابل تحلیل است. در این راستا سازمان استاندارد از مجموعه‌های اثرگذار در شاخص‌های اقتصادی است.
رشد ۶.٢ درصدی اقتصادی کم‌نظیر استبه گزارش سروسش سیاسی عصرپرس، «محسن منصوری» امروز (شنبه) در همایش روز جهانی استاندارد اظهار داشت: سامانه‌ها در حوزه‌های مختلف ایجاد شده و اتصال داده‌ها به بانک مرکزی در این دولت انجام شد.

وی افزود: عملکردهای مالی بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت را در جهت شفافیت به مردم نمایش دادیم. در دولت سیزدهم با شاخص شفافیت و رصد پیش رفته‌ایم. فرآیندهای پیچیده چیزی جز فساد دستاوردی نخواهد داشت.

معاون اجرایی رییس‌جمهور با بیان اینکه سهم ما در رشد و پیشرفت اقتصادی باید ارتقا یابد، گفت: وضعیت بیش از ۵٠ شاخص مهم اقتصادی کشور بهتر از قبل شده است یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها رشد بوده است که در ١٠ سال گذشته نزدیک به صفر بوده‌ایم، اما در سال نخست و دوم دولت سیزدهم به رشد چهار درصد در اقتصاد کشور رسیدیم و این یک دستاورد خوب است.

وی ادامه‌داد: امسال طبق گزارش بانک مرکزی در سه ماه نخست سال به رشد ۶.٢ درصدی اقتصادی رسیدیم که اتفاقی کم‌نظیر در کشور است. رسیدن به شاخص‌ها یک کار بزرگ و نقش هر کدام از دستگاه‌ها در ارتقای شاخص‌ها اثرگذار و قابل تحلیل است. در این راستا سازمان استاندارد از مجموعه‌های اثرگذار در شاخص‌های اقتصادی است.

منصوری با بیان اینکه استاندارد کلمه‌ای از جنس اعتماد و دقت است، گفت: مهم‌ترین مأموریت ما افزایش سرمایه اجتماعی است. افزایش تولید اگر در سطح بالای کیفی و استاندارد اتفاق بیفتد، سرمایه اجتماعی را بالا می‌برد.

وی گفت: کالای بی‌کیفیت ضرر به جان و روح مردم و ضرر به تولیدکنندگان است. سازمان استاندارد یک مدعی‌العموم است که باید در نقطه قضاوت بین تولیدکننده و مصرف‌کننده باشد.

این مقام مسوول تاکید کرد: خود مجموعه استاندارد باید از سطح بالای دانش و فناوری‌ها برخوردار باشد. در حوزه‌های مختلفی از نظر دانش‌بنیان شاهد اتفاق‌های خوبی بودیم. باید دستگاه ناظر برتر از تولیدکننده باشد. ارتباط و مشارکت با دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این زمینه ضروری است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه سلامت و رعایت ارتقای سلامت از دیگر الزامات سازمان استاندارد است، گفت: این شاخص‌ها باید مورد توجه گیرد. تخلف نیز از دیگر شاخص‌هاست که نباید در مجموعه‌های نظارتی شاهد آن باشیم.

وی یادآوری‌کرد: نشان استاندارد یک ارزش ملی است و باید مراقبت کنیم تا روزبه‌روز تقویت شود.

منصوری با تاکید بر اینکه باید مدعی شاخص‌گذاری در سطح جهانی شویم، ادامه‌داد: اکنون یکی از ابزارها در جهان شاخص‌گذاری است که گاهی شاخص‌گذاری‌ها و ذائقه‌سازی‌ها با رویکردهای استکباری است.

وی بیان‌داشت: ما فرهنگ و هویت ایرانی داریم که نباید اجازه دهیم برای ما مبنا بگذارند. ما در این موضوع به مرجعیت علمی دست یافته‌ایم و باید قوی‌ترین آزمایشگاه‌ها و تأیید علمی در کشورمان داشته باشیم.

معاون اجرایی رییس‌جمهور خاطرنشان‌کرد: انعطاف یکی دیگر از شاخص‌هاست که باید قوانین را برای تولیدکنندگان سهل کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام در کشور گفت: بیمارستان و راه آهنی داریم که ساخت آن ٢٠ سال طول کشیده است و هنوز نیمه‌تمام است.

منصوری تاکید کرد: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که پیگیری می‌شود و شاهد افتتاح طرح‌های مختلف در کشور هستیم. ‌

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: