اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 13 October 2023
آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اقامه آخرین خطبه های نماز جمعه امروز ۲۱ مهرماه، با مردم مومن و قدرشناس استان کرمانشاه خداحافظی کرد.
خداحافظی امام جمعه کرمانشاه با مردم استان در آخرین خطبه های نمازبه گزارش عصرپرس؛ آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در اسفند ماه سال ۱۳۸۶ و با حکم مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به امامت جمعه و نمایندگی ولی معظم فقیه در شهر و استان شهید پرور کرمانشاه منصوب گردید.

«علیرضا شهرستانی» رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت که آیت الله علما همواره خود را خدمتگزار مردم دانسته و این روحیه را در منش و روش خود مد نظر داشته که به برکت آن توانست؛ کرمانشاه را به یکی از محوری ترین استان ها در حفظ وحدت و انسجام ملی بین ایلات، عشایر و گروههای مختلف مذهبی و سیاسی تبدیل کند.

وی ادامه داد: آیت الله علماء مدت ۲۳ سال نیز با حکم امام راحل عظیم الشان به امامت جمعه شهرستان سیرجان منصوب و منشأ خدمات گستردۀ معنوی و فرهنگی بوده است.

شهرستانی اضافه کرد: اینک بعد از قریب ۱۶ سال این عالم مجاهد و روحانی عارف واصل امروز جمعه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲ آخرین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه را اقامه و با مردم قدرشناس،انقلابی و ولایت مدار استان کرمانشاه پس از چهار دهه سنگربانی امامت جمعه خداحافظی کرد.

آیت الله علما امروز در آخرین خطبه نماز جمعه خود گفت: بیش از ۴۰ سال است که در خدمت انقلاب و نظام هستم و بعد از این هم همینجور خواهد بود.

وی اضافه کرد: قبلا هم به همین اندازه که مسوولیت امام جمعه شهر کرمانشاه را داشتم به آیت الله گلپایگانی مسوول دفتر مقام معظم رهبری قول داده بودم.

امام جمعه کرمانشاه از مردم کرمانشاه خواست که در حق او دعا کنند و او نیز در حق مردم دعا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هفته آینده برگزار خواهد شد./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: