اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 13 October 2023
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بزرگترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به این سو برای این رژیم و بزرگترین پیروزی برای نهضت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد.
سرلشکر سلامی: افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی باطل شدبه گزارش عصرپرس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (جمعه، ۲۱ مهرماه) در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: تبریک و تهنیت عرض می‌کنم محضر همه نمازگزاران؛ مومنین، مومنات ملت بزرگ و انقلابی و حماسه آفرین ایران اسلامی و امت مقاوم و سربلند اسلام به ویژه مجاهدان خستگی‌ناپذیر و شرافت‌مند فلسطین پیروزی‌های شگفت انگیز و الهی اخیر مجاهدان سربلند فلسطین بر رژیم غاصب و جعلی و جنایتکار صهیونیستی.

سرلشکر سلامی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، گفت: رویدادی که ظرف یک هفته اخیر همانند یک موج شوک عظیم جهان را در بهت و حیرت و شگفتی فروبرد، حادثه‌ای است بی‌سابقه خارج از دامنه تصور همه صاحب نظران، اندیشمندان، راهبردسازان و سیاستمداران عالم.

وی افزود: بزرگترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به این سو برای این رژیم و بزرگترین پیروزی برای نهضت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی، محصول انباشته شدن و فشردگی و پرتراکم شدن بغض ملتی است که توسط غاصبان از سرزمین خود آواره شده است، تصریح کرد: از حدود یکصد سال قبل به این طرف که آمریکا و انگلیس یک خنجر زهرآگین را در میانه پهلوی جهان اسلام فرو بردند تا به امروز بی سابقه‌ترین جنایت‌ها در حق مردم فلسطین، لبنان، سوریه، اردن و مصر توسط رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه تاریخ غم انگیز یکصد سال گذشته فلسطین بیانگر مظلومیت‌های بی‌شماری است، تصریح کرد: از آن زمان که جوخه‌های ترور و اعدام صهیونیستی ارتش «هاگانا» رژیم تازه متولد شده و مصنوع اسرائیل به خانه فلسطینی‌ها حمله می‌کرد و آن‌ها را با گلوله از پای در می‌آورد و سرزمین آن‌ها را غصب می‌کرد و آن‌ها را از سرزمین مادری خود که ساکنان اصلی این سرزمین بودند، فراری می‌داد و به تدریج صهیونیست‌ها را از اقصی نقاط عالم مهاجرت می‌داد تا ماجرای غم انگیز قتل عام دیر یاسین، کفر قاسم، جنایت‌های هولناک صبرا و شکیلا که توسط غاصب و قصاب صهیونیست شارون اتفاق افتاد، ماجرای غم انگیز روستای قانا و هزاران و ده‌ها هزار جنایتی است که روزانه بر ملت فلسطین تحمیل می‌شد.

وی ادامه داد: در کنار نبردهای ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ و غصب سرزمین مسلمانان و اشغال بلندی‌های جولان و کرانه باختری و فلسطین ۱۹۴۸، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ و غزه نبرد ۳۳ روزه در لبنان و جنگ‌های بین فلسطینیان تا به امروز، همه تاریخ غمگین و بغض آلودی را برای فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها ساخته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حافظه تاریخی ملت‌های مسلمان هرگز حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا را از رژیم صهیونیستی زیاد نبرده است، خاطرنشان کرد: وتو کردن تمام قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل غاصب به تصویب می‌رسید، نمونه‌ای از حمایت‌های سیاسی است که آمریکا در کنار حمایت‌های نظامی اطلاعاتی، لجستیکی، عملیات روانی، رسانه‌ای و نظامی از صهیونیست‌ها انجام داده‌اند. به نحوی که آمریکایی‌ها از هر حمایتی در حداکثر پشتیبانی ممکن از این رژیم دریغ نکرده‌اند.

وی افزود: فلسطینی‌ها در میانه این جنایت‌های غمبار و هولناک، هویت و احساس مقاومت خود را حفظ کرده‌اند و شما هفته گذشته در صبح‌گاه شنبه ۱۵ مهرماه شاهد یک درخشش استثنایی در صفحه زمین بودید که انگار آیات روح‌بخش قرآن روی زمین برای فلسطینی‌ها تفسیر می‌شود.

سرلشکر سلامی در مورد اهمیت عملیات طوفان الاقصی، بیان داشت: این شکست برای اسرائیل از آن جهت سنگین و مهم است که فلسطین بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین‌ترین ضربه هولناک شکست‌بار را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش این رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند. اهمیت این عملیات در این بود که فلسطین توانست این پیروزی بزرگ را بدست بیاورد و اسرائیل این شکست بزرگ را بپذیرد. هم شکست بسیار سنگین بود و هم پیروزی فلسطین بسیار درخشان.

وی افزود: خود صهیونیست‌ها گفتند اگر ما در ۱۹۶۷ جنگیدیم با ارتش‌های بزرگی از دنیای عرب درگیر بودیم اما امروز در مقابل فلسطین که از دید صهیونیست‌ها یک جمعیت ضعیف و محاصره شده است چنین شکستی را متحمل شدند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه راز و رمز حیات و بقای رژیم صهیونیستی بر چهار عنصر اساسی تکیه دارد، تصریح کرد: اول، حمایت خارجی قدرت‌هایی همچون آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و برخی دیگر از کشورها. رژیم صهیونیستی یک موجودیت فاقد جغرافیای سیاسی مستقل است و او در نهان جغرافیای سیاسی آمریکا توصیف و شناخته می‌شود. 

وی افزود: او یک ایالت منفصل اما زهرآگین، جنایتکار، اشغالگر، بی رحم، کودک‌کش و قاتل از مجموعه سیاست های آمریکا در جهان اسلام است. اسرائیل تجسم سیاست‌های آمریکا در دنیای اسلام است. بنابراین؛ این رژیم یک عقبه سیاسی دارد و شکست آن از این جهت مهم است که با وجود پیوند عمیق با آمریکای جنایتکار، باز هم این رژیم چنین در میدان می‌شکند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه  عنصر دوم بقای رژیم صهیونیستی،  قدرت به ظاهر افسانه‌ای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم است، گفت: این رژیم در فضای عملیات روانی آن قدر خود را شکست ناپذیر نشان می‌داد که تصور جهان این بود که هر حرکتی در فلسطین و حتی فراتر از آن زیر دید اطلاعاتی این رژیم است. البته او واقعاً مجهز به تجهیزات و ابزارهای اطلاعاتی پیشرفته است. در همین نوار غزه در مقابل او بالن‌های مجهز به دوربین های دید در روز و دید در شب و دستگاه‌های شنود و سیم خاردارهای مجهز به حساسه‌های الکترونیکی وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر این پهپادها، ماهواره‌ها،  نفوذ انسانی و شبکه اطلاعاتی گسترده این رژیم بظاهر و برحسب همه شاخص‌های ظاهری یک قدرت اطلاعاتی بی‌نظیر شکل داده که نقطه‌ای برای نفوذ باقی نمی‌گذارد اما  اینکه حماس در فلسطین توانسته بیش از هزار نفر را از این سیم‌های خاردار و زیر دید دوربین‌ها و از میان سامانه شنود اطلاعاتی و شبکه های گسترده جاسوسی عبور دهد و دستگاه اطلاعاتی رژیم نه قبل از این عملیات که لابد یک سال آماده سازی آن اجبارا واضح  خواهد شد، حتی یک سرنخ کوچک از این عملیات را کشف کند، بیانگر پیروزی بزرگ گروه‌های مقاومت فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی در عظیم‌ترین جنگ اطلاعاتی عالم شکست خورد که قابل جبران نیست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی که رزمندگان فلسطینی رسیدند همه این‌ها خواب بودند که این چیزی جز نصرت الهی نیست، اظهار کرد: نصرتی که برچشمان اینها پرده‌ای از نابینایی کشید تا جنود الهی را نبینند. سامانه اطلاعاتی رژیم یک واقعیتی اشکار است. او در عظیم ترین جنگ اطلاعاتی عالم شکست خورد که قابل جبران نیست.

وی با اشاره به عنصر سوم بقای رژیم صهیونیستی عنوان کرد: این رژیم علاوه بر حمایت‌های  خارجی‌ و قدرت اطلاعاتی، دارای ارتشی مجهز است. ارتش او یکی از نقاط اتکا و عامل دوام و بقایش بود اما با این واکنش بسیار ضعیف، اعتماد به ارتش رژیم فروپاشیده است  و این روزها آشفتگی روانی بی‌سابقه‌ای بین مقامات و ساکنان شهرک‌ها اتفاق افتاده است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: عملیات اخیر نشان داد صهیونیست‌ها فاقد مردان جنگی هستند و نمی توانند از نزدیک چشم در چشم رزمندگان فلسطینی با آنها مواجه شوند. اعتماد به ارتش رژیم برای حفظ  و بقای آن از مخاطرات ظهوریافته از یک فلسطین جدید فروپاشیده و این سه رکن قدرت رژیم صهیونیستی برای بقا زیر علامت سوال جدی است.

وی ادامه داد: چهارمین عنصری که رژیم را حفظ کرده قدرت ترساندن و ایجاد یک فضای عملیات روانی کم نظییر است که با حمایت سیاسی غرب تقویت می شود. عملیات طوفان الاقصی رژیم را از پوسته مجازی عملیات روانی به در آورد و حجم واقعی قدرت رژیم را نشان داد.

آمریکا بعد از عملیات طوفان الاقصی در حال تنفس مصنوعی رژیم صهیونیستی است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هرگاه جنگ مغلوبه می‌شود قدرت واقعی نظام‌ها و رژیم ها نمایان خواهد شد، تصریح کرد: حجم واقعی هیبت و ترکیب یک دشمن در زمان جنگ نشان داده می‌شود، بنابراین رژیم اشغالگر قدس در عملیات اخیر فلسطینیان چهار عنصر بقای خود را از دست داده است. در همین ماجرا هم قبل از اینکه عملیاتی صورت گیرد آمریکایی‌ها هیچ کاری نتوانستند بکنند امروز بعد از عملیات طوفان الاقصی آن‌ها در حال احیا و تنفس مصنوعی رژیم هستند و همه توان خود را بسیج کرده اند تا با قتل عام فلسطینی ها موازنه روانی شکست خورده را برگردانند که عملا چنین چیزی ممکن نیست و آن شکست هرگز قابل جبران نیست.

وی افزود: ضعف‌های رژیم و کم عمق بودن آن قابل جبران نیست. معمولاً خطوط اول مقابله با دشمن حیاتی‌ترین و مستحکم‌ترین خطوط است؛ وقتی خطوط اول دفاعی رژیم در برابر تهاجم از هم می‌پاشد خط دوم کجاست و نقطه توقف کجاست؟ این کار تکرار پذیر است و همه می‌دانند بین شکست رژیم در یک عملیات نظامی و شکست کامل رژیم فاصله زیادی نیست.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: امروز با یک حیرت اجتماعی و سرخوردگی و اضطراب درونی از گسترش جنگ در سرزمین های اشغالی مواجه هستیم. امروز این آمریکاست که مدیریت حمله به فلسطینی ها را در غزه انجام می دهد که البته کار بسیار خطرناکی است.  نسخه آمریکایی، هیچ داروی درمان بخشی برای حل این مسئله ندارد و همانطور که نسخه آمریکایی در سوریه، یمن، افغانستان و  عراق نتوانست راه‌گشا باشد، این نسخه برای رژیم صهیونیستی نیز محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: ما امروز به آمریکایی‌ها این مطلب را می گوییم که شما در میان امت اسلامی تاریخی سرشار از کینه و نفرت ساخته اید؛ در عراق به خانه‌ها شبانه حمله کردید و در زندان ابوقریب جوانان عراقی را شکنجه کردید و صدها هزار عراقی را به خاک و خون کشیدید و سرانجام مجبور به ترک عراق شدید. مداخله شما در عراق برای عراق ارمغانی جز کشت و کشتار و برای شما جز بی اعتباری نداشت. حضور شما در افغانستان پس از ۲۰ سال دستاوردی جز عقب نشینی خفت بار نداشت. تنها چاره کار تغییر سیاست‌های آمریکا است که باید ظهور دولت های مستقل در غرب آسیا را به رسمیت بشناسد و جز این راهی برای خروج از باتلاق ها برای آمریکا نیست.

فرمانده کل سپاه خطاب به دولت آمریکا تصریح کرد: در غزه می خواهید چه چیزی را نشان دهید؟ وقتی اجازه می‌دهید که مردم غزه قتل عام شوند مسلمانان از شما نفرت پیدا می کنند و شما دیگر نمی توانید در جهان اسلام حضور امن داشته باشید. نسخه شما برای حمایت از رژیم پاسخگو نیست این مقدار اعتبار باقی مانده را خرج رژیم اشغالگر نکنید. شما با طناب رژیم صهیونیستی در حال رفتن در چاه هستید، تصویر آمریکا در جهان اسلام روز به روز تیره تر می‌شود و این تیره شدن تصویر به تنگ شدن حضور شما در سرزمین های اسلامی منجر خواهد شد.

وی افزود: غزه سرانجام پیروز می‌شود و ما همه با تمام وجود از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم.  این‌ها خواهران و برادران ما هستند و نمی‌گذاریم سرزمین مسلمانان  تمرکز آتش دشمنان شود. بدون شک این اتفاق آمریکا را به قعر چاه می اندازد  و آنها باید هزینه اشتباهات خود را بپردازند.

سرلشکر سلامی در پایان تصریح کرد: فلسطین می جنگند؛ او آموخته است که چگونه باید پیروز شد. فلسطین سلاح ها را خود می‌سازد. او در محاصره کامل است اما با این محاصره بازهم پیروز می شود و قد می‌کشد و  پیروزی از آن مسلمانان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: