اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 11 October 2023
وزیر نیرو در جلسه هیئت دولت گزارش داد:
وزیر نیرو با اشاره به اضافه شدن 2 میلیون مشترک و نیز الحاق 918 روستای جدید به شبکه برق کشور، گفت: رشد ۱۰ درصدی تولید سیمان و سبقت عرضه میلگرد از تقاضا در تابستان امسال از نتایج مدیریت مصرف برق در کشور است.
رشد ۱۰ درصدی تولید سیمان و سبقت عرضه میلگرد از تقاضا در تابستان امسالبه گزارش عصرپرس، "علی‌اکبر محرابیان" در جلسه امروز هیئت دولت، درباره آخرین اقدامات انجام شده در صنعت آب و برق کشور برای پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف دولت مردمی گزارش داد و رئیس‌جمهور نیز بر تداوم جهاد شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد.
 
دستاورد عظیم دولت در جلوگیری از خاموشی‌ها

وزیر نیرو با اشاره به رکوردشکنی مصرف برق در تابستان امسال، تأمین برق و جلوگیری از تکرار خاموشی‌های گسترده‌ سال‌های قبل از استقرار دولت سیزدهم را دستاوردی عظیم دانست و افزود: تأمین برق در تابستان امسال در شرایطی بود که در کشور تا ۳ درجه افزایش دمای بالاتر از متوسط بلندمدت داشتیم؛ این مسأله باعث افزایش متوسط 4000 مگاواتی برق و در ایام پیک تا 5700 مگاوات شد.
 
اضافه شدن ۹۱۸ روستای جدید به شبکه برق کشور/ امسال مصرف برق توسط ۴۰ درصد مشترکان کاهش یافت

وی افزود: علاوه بر شکستن رکورد مصرف، در ۲ سال گذشته ۲ میلیون مشترک جدید و ۹۱۸ روستای جدید نیز به شبکه برق کشور اضافه شدند که با مدیریت مناسب تولید و مصرف، برق لازم تأمین و از تکرار خاموشی‌های گسترده سال‌های قبل از ۱۴۰۰ جلوگیری شد.

وزیر نیرو در گزارش خود اعلام کرد که در تابستان امسال، در بخش خانگی ۴۰ درصد مشترکان با وجود گرمای شدید نسبت به سال گذشته مصرف کمتری داشتند و در بخش اداری نیز با مدیریت خوب اعمال شده، ۸۵۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شد که نتیجه آن عدم خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی بود.
 
رشد ۱۰ درصدی تولید سیمان و سبقت عرضه میلگرد از تقاضا در تابستان امسال

محرابیان با اشاره به افزایش قیمت ۴۳۳ درصدی سیمان ناشی از قطع برق صنایع در سال ۱۴۰۰ گفت: امسال با مدیریت تأمین حداکثری برق صنایع بزرگ از طریق تحویل برق مورد نیاز در ساعت‌های خارج از اوج مصرف، تولید این کارخانه‌ها تضمین و از رشد قیمت کالاهای تولید شده آنها نیز جلوگیری شد.

وزیر نیرو رشد ۱۰ درصدی تولید سیمان و سبقت عرضه میلگرد از تقاضا در تابستان امسال را از نتایج این مدیریت اعلام کرد و اظهار داشت: امسال برق موردنیاز واحدهای کارگاهی و صنفی داخل شهرها هم بدون اعمال محدودیت تأمین شد.

لازم به توضیح است: همچنین در این جلسه وزرای ارتباطات و صمت در گزارش‌هایی جداگانه‌ در جلسه امروز هیئت دولت، درباره آخرین اقدامات انجام شده در دستگاه متبوع خود برای پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف دولت مردمی گزارش دادند و رئیس‌جمهور نیز بر تداوم جهاد شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: