اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 11 October 2023
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سیاست خارجی رژیم صهیونیستی دنبال عادی سازی روابط با کشورهای عربی بود که این اقدامات موجب نگرانی جهان اسلام شده بود، امروز همه امت های اسلامی و عربی مخالف برقراری هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند.
مشکل ۲۰ هزار کلاس بدون معلم حل شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۹ مهر اظهار کرد: درباره معلمان من پیگیری کردم حدود ۲۳ هزار کلاس دچار مشکل بودند دیشب ساعت حول و حوش ۱۰ شب از آقای وزیر آموزش و پرورش گزارش تلفنی گرفتم که با توجه به اینکه می توان از بازنشسته ها استفاده کرد گفت حداکثر ۳ هزار کلاس است و در این دو روزه حل می شود.

قالیباف ادامه داد: زلزله افغانستان در حوادث اخیر کمتر دیده شد چند هزار نفر به رحمت خدا رفتند به مردم هرات تسلیت میگویم،مردم ایران در هر شرایطی به مردم این کشور کمک کرده‌اند، دستگاه‌های امدادی ما ظرفیت خود را بسیج می کنند و من از طرف خودم و نمایندگان مجلس به این مردم تسلیت می گویم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد طوفان الاقصی در فلسطین گفت: بدون شک طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین است و مهمترین نقطه عطف آن همان نکته ای بود که رهبر انقلاب فرمودند که این عملیات و شکست رژیم صهیونیستی ترمیم ناپذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر من سه دلیل برای ترمیم ناپذیری این شکست وجود دارد، گفت: در سیاست خارجی رژیم صهیونیستی دنبال عادی سازی روابط با کشورهای عربی بود که این اقدامات موجب نگرانی جهان اسلام شده بود، امروز همه امت های اسلامی و عربی مخالف برقراری هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند.

وی تاکید کرد: دولت هایی که اشتباه کردند و با اسب بازنده رژیم صهیونیستی قرارداد برقراری روابط سیاسی و اقتصادی بستند امروز باید بفهمند خلاف خواسته های ملت خود و اسلام حرکت نکنند و این شکستی است که ترمیم ناپذیر است.

قالیباف ادامه داد: نکته دوم درباره مسائل اجتماعی سرزمین‌های اشغالی است، رژیم صهیونیستی بر مقاومت گنبد آهنین در برابر موشک‌ها تأکید داشت لذا این توهم امنیتی به یک ترس پایدار تبدیل شد و به مردم اثبات شد که پوشش امنیتی پوشالی است. این امنیت پوشالی موجب مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی و فرار سرمایه‌ها شده است لذا امروز بی اعتمادی بلای جان رژیم صهیونیستی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: نکته سوم اینکه پیروزی در عملیات اخیر روحیه بزرگی و مقاومت فلسطینیان را محکمتر کرد، این رژیم هیچ گاه روی آرامش نمی بیند تا زمانی که از صحنه روزگار محو شود. این شکست دیگر برای صهیونیست‌ها ترمیم پذیر نیست.

در پایان نمایندگان با راهپیمایی در داخل صحن و سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل و الموت لإسرائیل و مرگ بر آمریکا از اظهارات قالیباف حمایت کردند.

دولت و مجلس در مورد بازنشستگان توافق کردند

قالیباف بیان کرد: در جلسات کارشناسی که با دولت داشتیم و از آقای منظور در این خصوص تشکر می‌کنم درباره بازنشستگان توافق انجام شد. درباره بازنشستگان، کارگران و ایثارگران دولت و مجلس حتما تصمیم می گیرند و از کنار موضوع عبور نمی‌کنند، موضوع مربوط به بازنشستگان که توافق شد و امیدواریم به صحن بیاید.

در ادامه منظور رئیس سازمان برنامه درباره جزو ۴ بند «ث» ماده ۴۸ لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: ما هیچ گاه در مناسبات داخلی مجلس دخالت نمی‌کنیم و ابهامی بود که مطرح شد و اگر جسارتی بود عذر می خواهم؛ قرار نیست در برنامه هفتم احکام قوانین دائمی را دوباره تکرار کنیم که استواری قوانین دائمی را به هم بزنیم الان این حکمی که آمده، ما برای آن قانون دائمی داریم در قانون الحاق ۲ مصوب ۱۳۹۳ در ماده یک دقیقا این حکم ذکر شده که وزارت نفت مکلف است قیمت خوراک گاز تحویلی به واحدهای صنعتی و پتروشیمی ها را با ۳ معیار تعیین کند که این ماده قانونی از حکم موجود در این بند از ماده ۴۸ کاملتر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: