اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 04 October 2023
فرمانده کل سپاه گفت: فناوری نقطه زنی در موشکهای بالستیک فناوری بسیار پیچیده‌ای است که در انحصار سه کشور جهان است که یکی از آنها ما هستیم. لذا این نشان می‌دهد این کشور در حال پیشرفت است ولی دشمنان ما این حرکت را نمی پسندند و دوست ندارند ما بر اساس استعدادهای جوانانمان کشورمان را بسازیم.
سرلشکر سلامی:یکی از ۳ کشور دارای موشک بالستیک نقطه‌زن هستیمبه گزارش عصرپرس از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در 24 امین کنگره ملی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی سخنانی اظهار داشت: جوانان امروز ما امتداد دهندگان شخصیت نوابغ پزشکی ایران عزیز هستند.

سردار سلامی ادامه داد: من فکر می‌کنم که شما احیا کنندگان همان عصر طلایی تمدن اسلام و ایران هستید. علمی که شما به آن پرداخته‌اید   نفوذ به پیچیده‌ترین اسرار عالم خلقت است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: پزشکی علم حیات و دانش زندگی است و این علم یک تفویض الهی است. دانشی که شما مطالعه می‌کنید دانش خدا شناسی و توحید است.

وی ادامه داد: هر انسان ترکیبی است از پیچیده‌ترین اسرار عالم خلقت و در حقیقت خداوند در وجود هر انسان یک جهان کوچک نهاده است. بنابر این پزشکی از یک جهت دانش مادی است اما از نظر دیگر شخصیت پزشکی ترکیبی از دانش خلاقیت و ابتکار علم است و در حقیقت هم علم است و هم هنر.

سردار سلامی اظهار داشت: حکیم کسی است که قاعده‌های حرکت عالم را خوب می‌داند بنابراین دانشجو در رشته پزشکی ممکن است دوره‌های بسیار سختی را بگذارند. پزشک یک ربات نیست و هر انسانی یک دنیای متفاوت از بقیه انسانها است.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: من اعتقاد دارم پیچیده‌ترین دانش مربوط به پزشکی است. کسی که می‌خواهد پزشک شود باید علاوه بر دانش پزشکی اعتماد به نفس بالایی هم داشته است تا با مریض بدون تردید صحبت کند. همدلی، دلسوز بودن و صادق بودن و همچنین داشتن شور ‌و نشاط از ویژگی‌های یک پزشک‌ خوب است.

وی اظهار داشت: کشور ما در حال پیشرفت است و از نظر پزشکی یکی از کشورهای خوب دنیا هستیم و من به عنوان یک سرباز این وطن این لباس را پوشیده‌ام تا فدا بشوم و شما بتوانید به آرزوهای بزرگ برسید. در آزمون کرونا کشور ما توانست یک رکورد افتخار انگیز از خودش به جا  بگذارد که نشان دهنده روح و وجدان کاری پزشکان و کادر درمان ما است.

سردار سلامی گفت: چند روز پیش با پرتاب ماهواره به فضا خوشحال شدید. در این زمینه دانشهای مختلفی باید دست به دست هم دهند تا ماهواره به سرعت 8/5 کیلومتر بر ثانیه برسد. رسیدن به این دانش کار بسیار بزرگی است آنهم در عصر محاصره علمی. اگر شما تیم ساخت ماهواره و سکوی پرتاب ماهواره را ببینید خواهید دید همین دانشجویان جوان این کار را کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: در عرصه بدون سرنشین می‌بینید دانش آن از حوزه با سرنشین بالاتر است. امروز به توانمندی رسیده‌ایم که پهپادهای ما قادرند در چند هزار مایل دورتر هر نقطه‌ای از شناور در حال حرکت را که بخواهیم با هوش مصنوعی مورد هدف قرار دهند و حتی میزان تخریب را هم ما تعیین کنیم.

سردار سلامی عنوان کرد: فناوری نقطه زنی در موشکهای بالستیک فناوری بسیار پیچیده‌ای است که در انحصار سه کشور جهان است که یکی از آنها ما هستیم. لذا این نشان می‌دهد این کشور در حال پیشرفت است ولی دشمنان ما این حرکت را نمی پسندند و دوست ندارند ما بر اساس استعدادهای جوانانمان کشورمان را بسازیم. می‌خواهند مانند 50 سال پیش که من دینامیک می‌خواندم ماهواره فقط یک شکل روی کاغذ بماند اما امروز ماهواره را میسازیم و به آسمان می فرستیم.

وی گفت: امروز در حوزه ژنتیک که جزو دانشهای سری جهان است ورود کرده‌ایم و پیشرفتهای خوبی کرده‌ایم. اگر از این فضای جهاد علمی خارج شویم دوباره به زمانی بر‌ می‌گردیم که باید غذایمان را هم از خارج وارد کنیم.

فرمانده کل سپاه مطرح کرد: ما از فصل تحقیر گذشته‌ایم و به عزت رسیده‌ایم. در گذشته ما فکر می‌کردیم همه چیز در آن سوی عالم است و در حقیقت آنها معادله پیشرفت خود را بر اساس ضعف ما بنا کرده بودند. اما ما به آنها می‌گوییم بازی تمام شده است. وجود دشمن یک واقعیت عینی است و ما شبانه روز با اینها بازی جنگ داریم. آینده و امروز این کشور متعلق به شما است و آنها نباید دوباره مسلط شوند. ما هرچه بخواهد به شما آسیب بزند آن را حذف می‌کنیم و تا آخر پای کار شما هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: