اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 02 October 2023
مدیرعامل سازمان فروش اموال تملیکی:
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: موضوع امحای سرم‌ها گرچه در دولت سیزدهم انجام شده اما پرونده سرم‌های امحا شده از زمان ورود تا غیر قابل مصرف شدن آن مربوط به دولت قبل است.
پرونده امحای سرم‌ها از ورود تا غیرقابل مصرف شدن مربوط به دولت قبل استبه گزارش عصرپرس از وزارت اقتصاد، «عبدالمجید اجتهادی» تاکید کرد: موضوع امحای سرم‌ها گرچه در دولت سیزدهم انجام شده اما پرونده سرم‌های امحا شده از زمان ورود تا غیر قابل مصرف شدن آن مربوط به دولت سیزدهم نیست و اساساً از ابتدا تا حکم به غیر قابل مصرف بودن آن در دولت قبل انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنان که بارها اعلام شده سرم‌ها توسط شرکت شیراز سرم در سال ۱۳۹۵ وارد گمرک غرب تهران شده، لیکن با اعلام سازمان غذا و دارو در سال‌های ۹۵ و ۹۷ درخواستی مبنی بر صدور مجوز ترخیص کالای مذکور از گمرک از طرف شرکت واردکننده (شیراز سرم) به سازمان‌ها و دارو ارسال نشده است.

وی افزود: از طرفی هرچند انبارهای مذکور در گزارش موصوف در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۵ به عنوان کالای متروکه طی اظهارنامه‌های ذکر شده به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار و ارسال شده است، اما پس از شروع اقدامات قانونی سازمان به منظور فروش و یا تعیین تکلیف کالا در آن مقطع زمانی، حسب درخواست صاحب کالا از گمرک و استعلام کتبی این مرجع مستند به تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون امور گمرکی در اوایل آذر ماه ۱۳۹۶، اظهار نامه‌های متروکه جهت سیر تشریفات قانونی و ترخیص کالا از طریق گمرک آماده شده و کالاها در حالی که نزدیک به دو سال از تاریخ مصرف آنها باقی مانده بود، با درخواست صاحب کالا از حیطه اختیار این سازمان خارج شده است.

اجتهادی همچنین گفت: تاریخ انقضای مصرف سرم‌ها حسب استعلام سازمان غذا و دارو سال ۲۰۱۹ بوده است. تا اینکه مجدداً در اوایل شهریور ۱۴۰۰ فیش انبارهای موصوف با تصریح به اینکه کالای مذکور مشمول ماده ۳۵ قانون امور گمرکی و غیرقابل مصرف است به سازمان اموال تملیکی اظهار شد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی همچنین خاطرنشان کرد: نهایتاً در اواخر سال ۱۴۰۰ و به واسطه عدم امکان اخذ مجوزهای قانونی به ویژه مجوز سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد و در راستای دستور رئیس جمهور در جریان سفر به استان بوشهر و بازدید از انبارهای اداره کل جمع آوری و فروش انبارهای اموال تملیکی آن استان و دستورات مقامات عالی قضایی برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی امحا شد.

وی در پایان تاکید کرد: ورود تا غیر قابل مصرف شدن این سرم‌ها کاملاً در زمان دولت قبل بوده و هیچ ارتباطی به زمان مسئولیت دولت سیزدهم نداشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: