اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 02 October 2023
رئیسی در دیدار شرکت‌کنندگان در جشنواره رسانه‌ خورشید:
رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر در احترام به شخصیت زنان از همان دوران مبارزات مورد توجه رهبران انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای در ایستادگی مقابل رژیم ستم‌شاهی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی داشته و دارند.
ادعاهای غربی‌ها درباره حقوق زنان صرفا برای استفاده ابزاری استبه گزارش عصرپرس، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار شرکت‌کنندگان در «جشنواره رسانه‌ خورشید» ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: اطلاع دارم که در جریان این جشنواره گفتگوهای بسیار خوبی در جهت ارتقای کار رسانه‌های مستقل و آزاد و در راستای معرفت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در کشورهای شرکت کننده صورت گرفته است.

رئیس جمهور برگزاری این نشست را زمینه‌ای برای رقم زدن همگرایی، همکاری و همفکری بیشتر بین زنان شرکت کننده در آینده دانست و افزود: تشکیل یک دبیرخانه و برگزاری دوره‌ای این نشست حتما می‌تواند در جهت هم‌افزایی، همفکری و همکاری برای همه کشورها و رسانه‌های مستقل و آزاد، مفید و موثر واقع شود.

رئیسی با بیان اینکه انسان‌ها همواره به دنبال بهترین الگو برای خود هستند و بهترین الگو برای ما مسلمانان رسول گرامی اسلام به عنوان جلوه همه خوبی‌های عالم هستند، اظهار داشت: حضرت محمد مصطفی (ص) نقشی موثر در احیای شخصیت و حقوق زنان داشتند و تکریم و رعایت شأن زنان در زندگی و رفتار ایشان بسیار برجسته و قابل ستایش است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر از همان دوران مبارزات مورد توجه رهبران انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای در ایستادگی مقابل رژیم ستم‌شاهی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی داشته و دارند.

رئیسی با بیان اینکه امروز ادعاهای غربی‌ها درباره حمایت از حقوق زنان، صرفا به منظور استفاده ابزاری از زنان است نه توجه به جایگاه و هویت واقعی زن، خاطرنشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به زن، نه برگرفته از نگاه ابزاری غربی‌ها و نه برگرفته از نگاه کسانی است که معتقدند زنان باید خانه‌نشین باشند. جمهوری اسلامی ایران معتقد به نگاه و الگوی سومی است که باور دارد زنان هم‌دوش مردان می‌توانند منشا آثار مهمی در جامعه‌سازی باشند و هم در خانواده نقش اساسی و محوری ایفا کنند و هم در عرصه مسائل اجتماعی موثر واقع شوند.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز غربی‌ها موضوع دفاع از حقوق زنان را صرفا به عنوان ابزاری برای فشار به کشورهای مستقل مورد استفاده قرار می‌دهند و در حقیقت طرفدار حقوق زنان و حقوق بشر نیستند، چرا که طومار بلندی از نقض حقوق انسان‌ها و زنان در جوامع غربی‌ مشاهده می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و مغرب زمین در جایگاه متهم، گفت: غربی‌ها باید پاسخ دهند که چرا حقوق انسان‌ها و زنان را تضییع می‌کنند؛ غربی‌ها 70 سال است که حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته‌اند و نتیجه حضور 20 ساله آنها در کشوری مثل افغانستان نیز چیزی جز کشتار و ویرانی و باقی ماندن بیش از 35 هزار کودک معلول نبوده است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز غربی‌ها بویژه آمریکا با امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال ادراک‌سازی در جوامع بشری به نفع امیال و اهداف خود هستند، تصریح کرد: آنها با میدان دادن به رسانه‌های تحت سلطه خود حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند، حقایق را بصورت تحریف‌شده بیان می‌کنند، اخبار دقیق و واقعی را سرکوب می‌کنند و به دنبال ترویج جاهلیت مدرن در میان ملت‌ها هستند.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست بر تلاش برای انتقال اخبار درست و روشنگری در جامعه بشری بر علیه روایت‌های جعلی و ساختگی امپراطوری رسانه‌ای غرب، تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه سانسور و اتهام‌زنی را از جمله شیوه‌های امپراطوری رسانه‌ای غرب بر علیه اندیشه‌های مستقل و آزاد برشمرد و افزود: امروز و در شرایطی که غربی‌ها نمی‌خواهند مردم قدرت تعقل، تفکر و تحلیل داشته باشند اصحاب قلم، نقش بسیار مهمی در تبیین واقعیات برای ملت‌ها به عهده دارند.

رئیسی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌های تحت سلطه در ظلم به مردم فلسطین اظهار داشت: سال‌ها در سرزمین فلسطین قراردادهای به اصطلاح صلح متعددی با حمایت غربی‌ها نوشته شد و همه آنها در جلوی چشم جهانیان و بدون هیچگونه ثمری برای مردم مظلوم فلسطین نقض شد.

رئیس جمهور در ادامه روایت دقیق، آگاهی‌بخشی به موقع و ادراک‌سازی درست بویژه در نسل جوان را از ملزومات جنگ روایت‌ها در جبهه حق دانست و گفت: ما حتماً از شیرین ابوعاقله خبرنگار مظلوم فلسطینی که برای دفاع از مظلومیت مردم خود در خون غلطتید حمایت می‌کنیم، ما از آن بانوی مسلمانی که بخاطر داشتن حجاب در دادگاهی در کشور آلمان مظلومانه به شهادت رسید، حمایت می‌کنیم و ما از همه بانوان مستقل و آزاداندیشی که دغدغه حقوق انسان‌ها را دارند حتماً حمایت خواهیم کرد.

دکتر رئیسی در ادامه همراهی، همگرایی و ارتباط مؤثر و مستمر رسانه‌های مستقل و آزاداندیش را رمز موفقیت در برابر امپراطوری رسانه‌ای غرب دانست و گفت: هرگز نباید تعدد رسانه‌های تحت سلطه یا امکانات و تجهیزات آنها موجب مرعوب شدن رسانه‌های مستقل شود و این رسانه‌ها نباید قدرت خود را دستکم بگیرند چرا که بارها اثربخشی خبرنگاران و رسانه‌های مستقل اثبات شده است.

رئیس جمهور بیان و روایت جنایات و اقدامات ضدبشری غربی‌ها تحت عنوان حقوق بشر را از دیگر وظایف فعالین رسانه‌ای آزاداندیش و مستقل دانست و اظهار داشت: امروز غربی‌ها به مقدس‌ترین کتاب آسمانی توهین می‌کنند و نام آزادی بیان را در این اقدام ننگین خود می‌گذارند در حالی که اینگونه اقدامات ضدآزادی بیان، اندیشه و بشر است.

رئیسی جلوگیری از ادراک‌سازی ناصحیح مزدوران رسانه‌ای غرب در افکار عمومی مردم جهان را یکی دیگر از رسالت‌های سنگین خبرنگاران و رسانه‌های مستقل برشمرد و افزود: امروز غربی‌ها اندیشه‌ را صرفاً تحت سلطه خود می‌خواهند در حالی که بزرگان دین ما مردم را به تفکر، تعقل و آزاداندیشی دعوت کرده‌اند و امام خمینی(ره) بنیانگذار و رهبری معظم انقلاب اسلامی آزاداندیشیدن و استقلال فکر و اندیشه را به آموخته‌اند.

رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد این نشست در تعامل و هم‌اندیشی فعالین رسانه‌ای مستقل برای خبررسانی صحیح و امیدوارانه در جوامع مختلف مؤثر باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: