اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 01 October 2023
قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده، صبح امروز با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با او درباره مسائل دوجانبه و نحوه اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
توافق امنیتی تهران و بغداد باید به طور کامل و دقیق اجرا شودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس در این دیدار احمدیان با تشکر از حسن همکاری و تمهیدات دولت عراق در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و همچنین میهمان نوازی گرم مردم عراق، تصریح کرد، مراسم اربعین علاوه بر ابعاد مهم سیاسی و فرهنگی و برکات معنوی آن موجب نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت مسلمان و شیعه ایران و عراق شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با بیان اینکه توافق نامه امنیتی میان دو کشور تضمین کننده امنیت مرزهای دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه های ناامن کننده در دو کشور و منطقه است؛  بر اجرای دقیق و کامل این توافق نامه تاکید کرد.

احمدیان با اشاره به توافقات  ایران و عراق در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی گفت: ظرفیت‌های  بسیار زیادی برای ارتقاء همه جانبه روابط دو کشور در بخش های مختلف به صورت بالقوه وجود دارد که باید با تشریک مساعی و تلاش مضاعف آن را فعلیت بخشید.

در این دیدار نیز قاسم الاعرجی دبیر شورای امنیت ملی عراق بر عزم دولت و  نهاد امنیت ملی عراق برای اجرای توافق نامه امنیتی دو کشور تاکید کرد و گفت: از هر فرصتی برای توسعه و تعمیق  روابط تهران - بغداد استقبال و استفاده خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: