اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 26 September 2023
معاون وزیر نیرو در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:
معاون وزیر نیرو و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه ایران در حوزه سدسازی و نیروگاه‌سازی جزء 10 کشور اول دنیا قرار گرفته است، گفت: در پیک چهارماهه امسال با وجود تشدید گرما و افزایش تعداد پیک‌ها به بیش از 35 روز، برق مصرفی صنایع از میزان مصرف برق خانگی پیشی گرفت.
تعداد پیک‌های تابستان امسال به بیش از 35 روز رسیدبه گزارش عصرپرس، "احمد حیدری" معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آئین قدردانی از رده‌های برتر بسیج صنعت آب و برق کشور که صبح امروز، سه‌شنبه با شعار «ما به قله نزدیک شده‌ایم» در سالن اجتماعات وزارت نیرو برگزار شد، قرآن و عترت، رهبر و ولایت و نیز امت و مردم را سه عنصر اصلی اعتلای انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مدون دشمن برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی ایران، افزود: در دوران دفاع مقدس با راهبری امام راحل(ره)، الهام از قرآن و اهل بیت (ع) و مردم، گنج پنهانی به اسم دفاع مقدس شکل گرفت.

معاون وزیر نیرو یادآور شد: طی هشت سال دفاع مقدس برای نخستین بار در تاریخ اسلامی با دست خالی پیروزی حاصل و به برکت آن جهاد خودکفایی و جهاد علمی آغاز شد.

وی تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با گذشته شرایط ویژه‌تری را تجربه می‌کند، به‌طوری‌که کشور در بسیاری از زمینه‌ها از جمله فناوری نانو، انرژی هسته‌ای، علم پزشکی، سدسازی، نیروگاه‌سازی و غیره جزء 10 کشور اول دنیا قرار گرفته و به خودکفایی رسیده است.

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در ادامه با بیان اینکه امروز نمونه‌های بی‌شماری از دستیابی به خودکفایی در صنعت آب و برق مشاهده می‌شود، اظهار کرد: آنچه که مسلم بوده این است که توسعه و پیشرفت صنعت آب وبرق با رشد اقتصادی، تولید، اشتغال و ارتقای سطح آسایش و امنیت مردم ارتباط مستقیمی دارد.

وی به خاموشی‌های سال 1400 در همه بخش‌های کشور اعم از خانگی، صنعت، تولید و کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به ناترازی 15 هزارمگاواتی برق در سال 1400 چنانچه راهبرد وزارت نیرو همانند گذشته ادامه می‌یافت در تابستان 1401 و امسال با 20 هزار مگاوات ناترازی برق روبرو می‌شدیم که منجر به خاموشی 25 درصدی در همه بخش‌ها می‌شد.

حیدری با بیان اینکه نظام اسلامی در حال تشکیل دولت اسلامی و تمدن اسلامی است، ابراز داشت: امروز طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی و عمرانی کشور مطرح است که به منظور آبرسانی به 10 هزار روستای کشور برنامه‌ریزی شده و اکنون در بیش از 3000 روستا آب شرب پایدار برقرار شده است.

معاون وزیر نیرو همچنین از رکوردزنی در صنعت برق کشور سخن به میان آورد و گفت: در پیک چهارماهه امسال با وجود تشدید گرما و افزایش تعداد پیک‌ها به بیش از 35 روز، برق مصرفی صنایع از میزان مصرف برق خانگی پیشی گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت پیشبرد جهاد تبیین در صنعت آب و برق، افزود: در مواقعی که نیروگاه‌ها دچار بحران می‌شوند کارکنان و پرسنل خدوم با فرهنگ جهادی در شرایط گرمای 70 تا 80 درجه خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
صنعت آب و برق یکی از ارکان توسعه همه جانبه کشور است

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار "محمدحسین سپهر" با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر آرمان خواهی است، گفت: از جمله شعائر انقلاب اسلامی ایران خداخواهی، دین‌خواهی، عدالت خواهی، آزادی خواهی، استکبار ستیزی و پیاده‌سازی احکام الهی در جامعه است.

وی یادآور شد: پس از قرن‎های متمادی سه اصل و رکن مکتب، امامت و امت کنارهم قرار گرفتند و در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران معادلات دشمنان را برهم زد؛ اسلام امروز بخش اعظم جهان را تحت تاثیر آرمان‌ها و باورهای خود قرار داده است.

سردار سرتیپ پاسدار سپهر تاکید کرد: امروز دشمن گزینه‌های بسیاری را روی میز قرارداده و از همه ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن استفاده می‌کند که از جمله می‌توان به تشدید تحریم‌ها اشاره کرد، امروز دشمن به دنبال بی‌خاصیت کردن اقتصاد ایران است.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و شرکت‌‌های دانش‌بنیان و فناور در صنعت آب و برق، افزود: همه عناصر نخبه این صنعت باید نظام مسائل خود را با راه‌حل مطرح و ارائه کنند چرا که یکی از ارکان توسعه همه جانبه کشور صنعت آب و برق است و احصاء مسائل آب و برق و ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در همه بخش‌ها استفاده بهینه از منابع آبی صورت نمی‌گیرد؛ از این رو واجب است با بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشمندان، مدیران و بسیجیان، نهضت تعالی همه جانبه صنعت آب و برق مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم "میثم جعفرزاده" مشاور وزیر نیرو و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو گفت: سال گذشته سال پرتلاطم برای مدیران صنعت آب و برق در سراسر کشور بود و در حوزه ارائه خدمات آب و برق و حوزه ماموریت‌های بسیج اقدمات فراوان و شایسته‌ای صورت گرفته که قابل قدردانی است.

وی پایه و اساس هرمجموعه‌ای را وابسته به نگاه ویژه به نیروی انسانی دانست و افزود: چنانچه توجه جدی به این مقوله نشود صدمات جدی ظهور می‌کند؛ بنابراین لازم است بسیج به طور جدی وارد نظام مسائل شود و در این عرصه فعالانه حضور یابد.
 
قدردانی از رده‌های برتر بسیج صنعت آب و برق کشور

در پایان این مراسم از رده‌های برتر بسیج صنعت آب و برق کشور قدردانی شد که به ترتیب ذیل است:

هادی بهروزی فر، فرماندهی پایگاه بسیج آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی؛ داریوش رضایی، فرماندهی پایگاه بسیج آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی؛ محمدرضا قائمی، فرماندهی پایگاه بسیج آب و فاضلاب خراسان رضوی؛ مجید محمدی، فرماندهی پایگاه بسیج نیروگاه یزد؛ مجتبی پارسایی، فرماندهی پایگاه بسیج توزیع نیروی برق استان فارس؛ واحد حمیدی فرماندهی پایگاه بسیج توزیع نیروی برق همدان؛ قاسم پویان مهر، فرماندهی پایگاه بسیج توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان؛ سجاد کج بافی، فرماندهی پایگاه بسیج توزیع نیروی برق خوزستان؛ کورش موسوی، فرماندهی پایگاه بسیج توزیع نیروی برق مازندران؛ حسن کریمی، فرماندهی پایگاه بسیج آب منطقه‌ای ایلام؛ عبدالرحیم براتی، فرماندهی پایگاه بسیج آب منطقه‌ای اصفهان و جمشید ایرانی، فرماندهی پایگاه بسیج آب منطقه‌ای هرمزگان.

در بخش پایگاه‌‎های نمونه کشوری استان تهران نیز یعقوب مرادی، مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و دبیر ستاد اربعین وزارت نیرو؛ سید صادق میرموسوی، فرماندهی پایگاه بسیج نیروگاه طرشت؛ علی عزیزی، فرماندهی پایگاه بسیج نیروگاه دماوند؛ مریم محمدی فرماندهی پایگاه بسیج برق منطقه‌ای تهران؛ علی حاتمی فرماندهی پایگاه بسیج برق منطقه‌ای قدس؛ میثم غلامی فرماندهی پایگاه بسیج برق منطقه‌ای پاسداران؛ جعفر جعفری، فرماندهی پایگاه بسیج آبفای منطقه 2 و مرتضی علی کاهی، آبفای جنوب شرق استان تهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان نیز سید محسن ابطحی نژاد، فرماندهی حوزه مقاومت بسیج شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به عنوان حوزه مقاومت بسیج نمونه سال 1401 مرکز بسیج وزارت نیرو معرفی و تقدیر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: