اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 25 September 2023
وزیر اقتصاد خبر داد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان بعد از دیدار با وزیر دارایی مصر که پس از یک دهه انجام شد، از تشکیل کمیته‌ای بین دو کشور برای اجرای پروژه‌های مشترک خبر داد.
‏تشکیل کمیته ایران و مصر برای اجرای پروژه‌های مشترکبه گزارش عصرپرس، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در نشست بانک زیرساخت آسیایی به مصر سفر کرده است با «محمد معیط» وزیر دارایی مصر دیدار و درباره تحولات روابط دو جانبه بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور گفت و گو کرد.

در این دیدار با تاکید بر عزم دولت برای توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ ساز مصر و ایران بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری های فی مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی و انتقال فناوری داروسازی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده توسط وزیر اقتصاد ایران تاکید و اظهار داشت: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می داند و امیدواریم به زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.

«سید احسان خاندوزی» همچنین پس از این دیدار در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «با همتای مصری دیدار و گفتگوی سازنده‌ای داشتم و بر تشکیل کمیته برای پروژه‌های مشترک توافق کردیم.»

وی افزود: «افزایش سرمایه بانک ایران و مصر هم به زودی رخ می‌دهد. امیدوارم انجام این دیدار پس از سال‌ها و استقبال گرم ایشان، به احیای همکاری‌ها و سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت کمک کند.»

لازم به ذکر است که دیدار وزرای اقتصاد و دارایی ایران و مصر پس از یک دهه انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: