اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - 21 September 2023
معاون وزیر نیرو در آذربایجان شرقی مطرح کرد
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) در مراسم آیین افتتاح سامانه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی گفت:اقشار حمایتی با اجرای این طرح صاحب نیروگاه‌ خورشیدی و درآمد حاصل از تولید برق آن می‌شوند.
اقشار حمایتی صاحب نیروگاه‌ خورشیدی و درآمد حاصل از تولید برق می‌شوندبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، در راستای مصوبه معاون ریاست جمهوری مبنی بر احداث ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی در طی 5 سال، امروز (30 شهریور) 12 واحد سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی به ظرفیت 60 کیلووات در روستای خانقاه از توابع شهرستان آذرشهر واقع در استان آذربایجان شرقی و محدوده شرکت توزیع برق تبریز با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا و جمعی از معاونین و مدیران مربوطه به بهره‌برداری رسید.

در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی تعداد 168 سامانه خورشیدی به ظرفیت 1476 کیلووات به شبکه سراسری برق متصل شده است که از این میزان 675 کیلووات مربوط به شهرستان تبریز و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است.

این نیروگاه‌ها شامل نیروگاه‌های انشعابی و انشعابی حمایتی دارای قرارداد خرید تضمینی برق، نیروگاه‌های احداث شده از محل مصوبه تامین 20 درصد برق مصرفی ادارات و سازمان‌های مشمول و احداث شده در محل مدارس و مساجد از محل مصوبه بند ز تبصره 9 قانون بودجه سال 93 هستند.

بنا بر این گزارش در حال حاضر با اتصال 12 سامانه خورشیدی، تعداد سامانه‌های خورشیدی حمایتی متصل به شبکه در استان آذربایجان شرقی به 54 واحد و ظرفیت 270 کیلووات رسید که برنامه‌ریزی برای توسعه این نیروگاه‌ها به تعداد 600 واحد در آینده نزدیک در سطح این استان انجام پذیرفته است.

کمانی ضمن تبریک به احداث‌کنندگان نیروگاه خورشیدی حمایتی گفت: یکی از مزیت‌های این طرح این است که خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی را به صاحبان نیروگاه تبدیل می‌کند و این خانوار‌ها می‌توانند ضمن تولید برق و کمک به تولید برق در کشور، درآمد نیز داشته باشند‌.

شایان ذکر است این طرح با هدف ایجاد فرصت سرمایه گذاری، توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در حال انجام است که اجرای آن بیش از ۲۷۵۰ مگاوات برق پاک به ظرفیت شبکه نیروگاهی کشور اضافه خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: