اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 18 September 2023
رئیس کل بانک مرکزی از واریز شدن ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در ۲ بانک الاهلی و الدخان در قطر خبر داد.
۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شدبه گزارش عصرپرس، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در گفت‌وگو با رسانه ملی اظهار کرد: در تاریخ ۱۹ مرداد سال‌جاری کلیه منابع غیرقابل‌دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب‌های ۲ بانک کره‌ای و شعبه سئول بانک ملت نگهداری می‌شد، برای تبدیل به یورو به حساب بانک مرکزی سوئیس منتقل شد.  

وی در ادامه افزود: در این مدت ۶ بانک ایرانی از جمله کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر در ۲ بانک قطری الا‌هلی و الدخان افتتاح حساب کردند که براساس توافقات، انجام تمام پرداخت‌ها توسط کارگزاران بین‌المللی بانک‌های قطری و همچنین سوئیفت صورت خواهد پذیرفت.  

رئیس کل بانک مرکزی گفت: روز گذشته با دریافت نامه رسمی از مقامات قطری مطلع شدیم که حساب این ۶ بانک ایرانی فعال شده است و امروز نیز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شد.

فرزین با اشاره به اینکه کلیه منابع حاصل‌شده، ذخایر بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند، تاکید کرد:این منابع بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده خواهند شد. 

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مزبور و کاهش ارزش «وون» به منظور دریافت خسارت در حال پیگیری است، اظهار کرد: دسترسی منابع ایران در چند کشور دیگر نیز در حال انجام است که در زمان تحقق قطعی، نتایج آن اعلام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: