اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 18 September 2023
رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دقایقی پیش با استقبال رئیس و جمعی از مسئولان نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، وارد نیویورک شد.
رئیسی دقایقی قبل وارد نیویورک شدبه گزارش عصرپرس، به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه به وقت محلی، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به نیوریورک برای حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل درباره اهم صحبت‌های خود در سازمان ملل به عنوان صدای مردم گفت: سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان ظرفیتی است که می‌توان سخن ملت ایران بیان و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تبیین شود. ما از این فرصت برای رساندن صدای ملت ایران استفاده می‌کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: این صدا امروز رساتر از همیشه است چراکه ما سال گذشته پیروزی بزرگی را مقابل جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن پشت سر گذاشتیم.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تصور دشمن این بود که با این تکانه‌ها، درخت تناور انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود غافل از اینکه این محاسبه هم چون گذشته اشتباه است و ملت ایران این مبارزه را پیروزمندانه پشت سر گذاشت.

وی بیان کرد: این پیروزی پیام‌های مهمی دارد که باید تبیین و مشخص شود که ملت بزرگ ایران در حق‌خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با تبعیض بی‌عدالتی و مبارزه با فساد حرفی برای گفتن دارد. امیدوارم بتوانم به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران آنچه که اقتضای این نمایندگی است را بیان کنم.

رئیس‌جمهور افزود: سازمان ملل باید صدای ملت‌ها باشد نه صدای قدرتمندان. انتظار ملت‌ها از سازمان ملل آن است که سازمان ملل باشد و اگر سازمان دول شد صدای ملت‌ها شنیده نمی‌شود و بنای ما این است که صدای ملت‌ها باشیم.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفتگو می‌کند و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: