اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - 16 September 2023
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشورهای منطقه نباید فراموش کنند که حق حاکمیت بر جزایر سه گانه با ایران است و تکرار این مسئله بر خلاف مولفه حسن همجواری تلقی می شود.
تکرار عدم حق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه بر خلاف مولفه حُسن همجواری استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در واکنش به بیانیه مشترک سومین نشست گفت وگوهای سیاسی عربی-ژاپنی درباره جزایر سه گانه ایرانی، گفت: متاسفانه سیاست های ایالات متحده از سوی برخی دولت های عربی اجرایی می شود و این مهم یکی از آن موارد است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی به خصوص صهیونیست‌ها نمی‌خواهند کشورهای همسایه با ایران روابط حسنه داشته باشند لذا از موضوع جزایر سه گانه سوءاستفاده کرده تا تنش آفرینی کنند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی سیاست همسایه محوری را در دستورکار قرار داده و شاهد تغییر مواضع کشورهای عربی همسایه هستیم.

وی ادامه داد: همگان می دانند که جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ جزء جدانشدنی ایران اسلامی هستند و طرح ادعاهای بی اساس و بیهوده نمی تواند حقی را برایشان ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان کشورهای طرح کننده این موضوع نباید فراموش کنند که حق حاکمیت بر جزایر سه گانه با ایران است و تکرار این مسئله بر خلاف مولفه حسن همجواری تلقی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد شناسایی متقابل تمامیت ارضی کشورها در منطقه خلیج فارس می تواند بر توسعه امنیت، صلح و ثبات کمک شایانی کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: