اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - 14 September 2023
معاون سازمان تعزیرات حکومتی:
معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه از ۵۸۰۰ بازرسی از مشاوران املاک مشخص شد ۳۰ درصد آنها پروانه فعالیت نداشته‌اند، گفت: تعداد مشاوران املاک بدون پروانه خیلی زیاد است و تعداد زیاد دیگری هم پروانه خود را تمدید نکرده‌اند که این دو دسته به اماکن و تعزیرات معرفی شدند.
دلالان و بنگاه‌ها قیمت مسکن را بالا می‌بردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، احمد جعفری نصب در برنامه یک تلویزیونی اظهار داشت: ما در بحث نظارت بر مشاورین املاک و مسکن طرحی را ایجاد کردیم که تا پیش از این وجود نداشت و این حوزه رها شده بود.

وی ادامه داد: نگرانی‌های زیاد و مشکلاتی برای قشر ضعیف جامعه با توجه به وضعیت مسکن به وجود آمده بود که به همین دلیل بازرسینی برای نظارت بر مشاورین املاک ایجاد شدند. متأسفانه مشاهده کردیم مشاورین املاک به قوانین تمکین نمی‌کنند و تعداد مشاورین املاک بدون پروانه خیلی زیاد هستند و تعداد زیاد دیگری هم هستند که پروانه خود را تمدید نکرده‌اند و این دو دسته به اماکن و تعزیرات معرفی شدند. از ۵ هزار و ۸۰۰ بازرسی از مشاورین املاک ۳۰ درصد آنها پروانه فعالیت نداشته‌اند. اقدامات خلاف قانون بنگاه‌ها شامل عدم استفاده از کد رهگیری نقض قوانین و مقررات صنفی است، نرخ تعرفه مازاد و گران فروشی و بر خلاف نرخ نامه عمل کردن است.

وی به مردم توصیه کرد: مردم حتماً بعد از معامله کد رهگیری بگیرند و بعد از دریافت آن فاکتور رسید حق کمیسیون را از مشاورین املاک دریافت کنند. وقتی کد رهگیری دریافت نشود به این وسیله مشاور املاک از پرداخت مالیات هم فرار می‌کند.

جعفری نسب گفت: در سراسر کشور به خصوص در پردیس تهران با دلالان و مشاورین املاکی رو به رو شدیم که بین خودشان معامله سوری انجام می‌دادند و این معامله سوری باعث افزایش قیمت مسکن شده بود و باعث ضربه به مصرف‌کننده شد. نظارت بر کد رهگیری و نرخ نامه‌ها و صدور فاکتور را برای جلوگیری از این اقدامات انجام دادیم و نزدیک به ۲ هزار پرونده در این خصوص تشکیل شد و ۴۰۰ میلیارد ریال آنها را جریمه کردیم.

جعفری نسب ادامه داد: بعد از برخورد با مشاورین املاک با فضای مجازی هم برخورد شد و اگر قیمت‌گذاری خلاف واقع در فضای مجازی انجام شود تذکر و برخورد با این پلتفرم‌ها انجام می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: