اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 13 September 2023
دبیر جشنواره‌ جایزه استاد محمد کریم فضلی، تاکید کرد:
دبیر جشنواره‌ جایزه استاد محمد کریم فضلی《 بنیانگذار فقید گروه صنعتی گلرنگ》، گفت: سومین دوره ی جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی، باهدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کار های استارتاپی برگزار می شود و با برگزاری این جشنواره پتانسیل ها وتوانمندی های گروه صنعتی گلرنگ و شرکت های تابعه در اختیار کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور قرار می گیرد.
جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی در جهت بهبود فضای کسب وکار کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، کسب وکارها با ایجاد نوآوری در زمینه صنعت وتکنولوژی وافزایش فعالیت‌های تجاری، به رشد وتوسعه اقتصادی کشورها و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نقش دارند،تأثیر استارتاپ در اقتصاد کشور ها برای رونق و شکوفایی بهتر اقتصاد است.

هر کسب وکار با گسترش وافزایش تولیدات کالاهای مختلف وبا کیفیت بر سطح کیفی و افزایش تولیدات جامعه اثر مهم و اساسی دارد. اکثر محققان در زمینه اقتصاد، کارآفرینی را موتور محرک توسعه اقتصادی واجتماعی معرفی نموده‌اند. اهمیت اشتغالزایی در هر کشوری بالاست وبرای همین سیاست‌های مهمی در جهت ایجاد کسب وکارها در برنامه اقتصادی دنیای امروز قرار گرفته است.

کسب وکارهای کوچک وکارگاه های تولیدی از شرکت‌های بزرگ نیز سازنده‌تر عمل می‌کنند. تولیدات این کارگاه ها نقش مهمی در توسعه صنعت نیز دارد. یک کسب وکار کوچک همانگونه که نقش مهمی در تولید واشتغالزایی دارد اگر با بحران مالی مواجه شود میزان آسیب بیشتری نسبت به یک شرکت بزرگ می‌بینند.

استفاده از توان استارتاپ ها در جهت بهبود فضای کسب وکار

استفاده از توان استارتاپ‌ها در جهت بهبود فضای کسب وکار، افزایش سرمایه گذاری و توسعه فعالیت‌های مکمل مطلوبیت فضای کسب و کار از جمله شاخص های تعیین کننده هر کشوری است. بر اساس اطلاعات وآمار منتشر شده از دولت هر استارتاپ به طور میانگین ده نفر نیروی متخصص را مشغول به کار نموده است.

حمایت از کارآفرینان و حوزه استارتاپی در زمینه تاثیر استارتاپ در اقتصاد ،اثر گذار است. زیرساخت‌های صنایع در هر کشوری به صرفه وجایگاه مهمی دارد. اگر کارافرینان به اندازه کافی حمایت مالی نگردند، از طرف دیگر مشاغل کم و کشور با بحران بیکاری و فقر همراه خواهد شد.

پژوهش های انجام شده در حوزه کارهای استارتاپی نشان می‌دهد که استارتاپ ها نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی، کاهش رکود ناشی از عدم فروش محصولات داخلی، ایجاد ورونق بخشی به کسب وکارهای الکترونیکی و به طور کلی نقش عمده‌ای در توسعه پایدار وشکوفایی اقتصاد دارند.

در این راستا دانشگاه گلرنگ، با توجه به لزوم توسعه وترویج کارآفرینی استارت آپی در کشور به عنوان مهم ترین رویکرد خودکفایی اقتصادی وصنعتی در کشور ، وبا توجه به رسالت کارآفرینی و توسعه ی کسب وکار خود ، سومین دوره ی جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی، بنیانگذار فقید گروه صنعتی گلرنگ را برگزار می کند . 

حمایت و پشتیبانی از کسب و کار های استارت آپی

مرجان مهدوی غروی مسئول تجاری سازی و دبیر جشنواره جایزه استاد محمد کریم فضلی در نشست خبری با اشاره به اینکه هدف این جایزه حمایت و پشتیبانی از کسب و کار های استارتاپی است، گفت: با برگزاری این جشنواره پتانسیل ها وتوانمندی های گروه صنعتی گلرنگ و شرکت های تابعه در اختیار کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه گلرنگ امیدوار است ضمن ایفای نقش و مسئولیت خود دراین حوزه با معرفی کسب و کار های استارت آپی برتر به شرکت های تابعه گروه صنعتی گلرنگ امکان برندسازی آنها را در سطح ملی و بین المللی فراهم آورد.

مهدوی غروی در ادامه با بیان اینکه تا کنون دو دروه این جایزه در سال های 1400 و 1401 برگزار گردیده است، گفت: این جشنواره به عنوان ساز و کار توانمندی برای حمایت از استارتاپ ها و راه اندازی کسب و کارهای نوظهور ایرانی مورد توجه بنیانگذاران و اعضای اکو سیستم کسب و کار های استارتاپی در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.

دبیر جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی در ادامه، تاکید کرد: در دوره نخست 16 استارتاپ و در دور دوم 11 استارتاپ برگزیده شده و به ترتیب 6 میلیاردو 950 میلیون تومان در دور اول و 7 میلیارد و 100 میلیون تومان در دوره دوم به برگزیدگان اهدا شده است.

مهدوی غروی در ادامه معیارهای ارزیابی جشنواره اعلام کرد و گفت: با استفاده از روش های تحلیل در شناسایی فرصت ها، استفاده از معیارهای وصفی و کمی در تشخیص فرصت های کسب و کار و کارآفرینی، برخورداری از مدلی قابل قبول برای شناسایی فرصت ها، توانایی اخذ امتیاز برای اثبات فرصت و مجاب کردن هیئت داوران و سرمایه گذاران در بخش اول  (تشخیص فرصت)، عملی و قابل بودن اجزای طرح به خصوص شامل شرکا – هیئت مدیره و برنامه های اجرایی، توجه جدی به تامین منابع مالی غیر بانکی، استفاده از روش ها و رویکردهای خلاقانه در تهیه طرح کسب و کار در بخش دوم (تهیه طرح کسب و کار)، راه اندازی و اجرای کسب و کار براساس طرح کسب و کار ، اخذ نتایج قابل قبول سازمانی در سال های ابتدایی، استفاده از مدل های قابل قبول کسب و کار مانند برندینگ ، برون سپاری و راه اندازی کسب و کار و نمایش تحقق اهداف و وجود روندهای مثبت در شاخص های کسب و کار (استقرار کسب و کار) به ترتیب 300،300 و 400 امتیاز ارزیابی می شوند.

وی در ادامه محورهای جشنواره را فناوری و اطلاعات/دیجیتال مارکتینگ/بازارهای مالی/ پزشکی و خدمات اجتماعی/رمز ارزها/نهاده های دامی/هوش مصنوعی/خودروهای خودران/ کشاورزی/ تجارت الکترونیک و ... عنوان کرد.

به گزارش عصرپرس، حاج محمد کریم فضلی، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ و کارآفرین برتر کشور، متولد هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۱۱ هجری شمسی در شهر تویسرکان (استان همدان) هستند و در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.





خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: