اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 04 September 2023
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات با مشارکت مردم حل می‌شود، متذکر شد: اگر مشکلی برای حل‌ شدن به معجزه نیاز داشته باشد، این معجزه در دستان مردم است و امثال منِ مسئول نمی‌تواند و نباید به مردم بگوید کنار بایستید تا من به‌تنهایی مشکلات را حل کنم.
قالیباف: معجزه حل مشکلات در دستان مردم استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمدباقر قالیباف در یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمود «مردم ولی‌نعمت ما هستند و ما باید از ولی‌نعمت خودمان قدردانی کنیم و خدمت کنیم به او و همین‌ها هستند که الآن هم این کشور و نظام را حفظ می‌کنند»؛ حق هم همین است. در جمهوری اسلامی اصل و اساس مردم هستند؛ این انقلاب با اراده مردم شکل گرفت و این انقلاب به پشتوانه مردم بود که مسیر تحقق نظام اسلامی را گشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما مسئولان باید شب و روز در پی حل مشکلات مردم باشیم، متذکر شد: اینکه گمان کنیم مشکلات بدون مشارکت مردم حل می‌شود، خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم؛ چرا که مشارکت حقیقی زمانی رخ می‌دهد که قدرت این ملت به دست خودش در همه عرصه‌ها جاری و ساری شود.

وی اضافه کرد: امثال منِ مسئول نمی‌تواند و نباید به مردم بگوید کنار بایستید تا من به‌تنهایی مشکلات را حل کنم، بلکه باید دست یاری به سوی مردم دراز کنیم و خود صرفاً فعالیت‌ها را مدیریت و تولی‌گری کنیم. اگر مشکلی برای حل‌ شدن به معجزه نیاز داشته باشد، این معجزه در دستان مردم است.

قالیباف ادامه داد: در نیروی انتظامی یا شهرداری این معجزه را در نظارت مردمی دیدیم. به‌جای آنکه گشت‌های شبانه‌روزی با هزاران نیرو در شهر مستقر کنیم، نظارت را به مردم سپردیم و بدین شکل، سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۳۷ راه‌اندازی شد تا هر جرمی یا مشکلی در هر کجا رخ داد، فوراً مردم با یک تماس نیروهای آن سازمان را خبر دهند.

وی خاطرنشان کرد: این جمع‌سپاری و مردمی‌سازی در مجلس هم رقم خورد و برای نخستین بار، یک لایحه پیش از تصویب در معرض حک‌واصلاح‌های مردمی قرار گرفت و مسیر خود را پیدا کرد؛ البته این‌ها صرفاً نمونه‌اند و شاهدی‌ بر اینکه مشکلات را می‌توان با دستان خود مردم حل کرد. قدرت این مردم نیز در ذهن و بازوی جوانان و استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر: