اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - 30 August 2023
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو تأکید کرد:
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو در افتتاح پروژه های شاخص پژوهشگاه نیرو همزمان با هفته ی دولت تاکیدکرد: پژوهشگاه نیرو، پل ارتباطی دانشگاه ها و مراکز علمی با وزارت نیرو است نه رقیب آنها.
پژوهشگاه نیرو، پل ارتباطی دانشگاه ها با وزارت نیرو است نه رقیب آنها
خبرنگار: محسن ولی زاده 


به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی و پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون توزیع برق پژوهشگاه نیرو، با حضور مریم کارگرنجفی معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو در افتتاح پروژه های شاخص پژوهشگاه نیرو همزمان با هفته ی دولت، تاکیدکرد: پژوهشگاه نیرو، پل ارتباطی دانشگاه ها و مراکز علمی با وزارت نیرو است نه رقیب آنها.

راه‌اندازی بازار آب در ۶ استان کشور 

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو از راه‌اندازی بازار آب در 6 منطقه اعم از سمنان به عنوان پایلوت خبر داد و در عین حال از پژوهشگاه نیرو خواست با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای ایجاد امید در نسل جوان برنامه‌ریزی کند. 

کارگر نجفی، با تاکید براینکه کشاورزی که آب را هدر می‌دهد در منافع مدیریت مصرف آن نیز باید سهیم شود، گفت: بخشی صرفه‌جویی و بخشی دیگر نیز در بازار آب به صنایع فروخته شود و این رقابتی است. 

وی گفت: با توجه به گلایه‌های رهبری در این زمینه و پتانسیل‌های بالای کشور در حوزه کشاورزی، راه اندازی بازار آب در این حوزه تاثیرگذار خواهد بود. 

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو همچنین با بیان این‌که شورای تحقیقات و فناوری این وزارتخانه قرار است جایگزین شورای فناوری شود، از پژوهشگاه نیرو خواست با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای ایجاد امید در نسل جوان برنامه‌ریزی کند. 

وی، گفت: در جشنواره شهید رجایی امسال، وزارت نیرو در دو محور بهره‌وری و مردمی‌سازی موفق شد رتبه برتر را به دست آورد که در موضوع بهره‌وری برای دومین سال پیاپی است که وزارت نیرو رتبه برتر را کسب می‌کند. 

کارگرنجفی با اشاره به تغییر نام دفتری در سال گذشته در ستاد وزارتخانه به مدیریت بهره وری و نوسازی اداری به عنوان نخستین گام در بین وزارتخانه‌ها گفت: اولین بخشنامه‌ای که در سال 1402 توسط وزیر نیرو ابلاغ شد بخشنامه بهره‌وری بود که تکالیفی را برای هیئت مدیره شرکت‌ها مشخص کرده است. 

وی با اشاره به توجه ویژه وزیر نیرو به موضوع بهره‌وری، تاکید کرد: برجسته کردن بهره وری و بهینه سازی مصرف آب از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی است که در دو سال گذشته با تاکید وزیر نیرو صورت گرفته است. 

کارگرنجفی گفت: در سال‌های گذشته در حوزه‌های انرژی روش‌های تنبیهی برای مصرف کننده داشتیم که اگر بیشتر از الگو مصرف داشتند جریمه‌هایی برای آنها لحاظ می‌شد، اما سیاست وزارت نیرو بر این است که منافع صرفه‌جویی باید به مصرف کننده برگردد و مدل تشویقی برای اولین بار بود که اجرا شد و مردم هم در مدیریت مصرف در بخش خانگی مشارکت خوبی داشتند. 

وی افزود: در بخش صنایع و کشاورزی نیز هدف وزارت نیرو جلب مشارکت ذی نفعان بود. از صنایع دعوت و با آنها توافق شد و صنایع روزهای تعطیلات کاری خود را مشخص کردند و توافق انجام شد.








نام:
ایمیل:
* نظر: