اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - 30 August 2023
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد:
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه برای اولین بار بسته های مناطق ویژه به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان عرضه شده است، گفت: ۸۵۰ بسته به ارزش ۶۴۸ هزار میلیارد تومان معادل یورو ۱۵ میلیارد یورو آماده شده است که این بسته ها از طریق رسانه ها و وب سایت دبیرخانه مناطق آزاد بارگذاری شده است.
۸۵۰ بسته جدید سرمایه گذاری مناطق ویژه به ارزش ۱۵ میلیارد یوروبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،حجت عبدالملکی در نمایشگاه روایت خدمت با تاکید براینکه دولت سیزدهم با سهولت در بروکراسی اداری و ارایه بسته های حمایتی موجب جهش سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است، اظهار داشت: رشد سریع تراز تجاری مثبت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی، افزود: در جهت جهش سرمایه گذاری در این بخش زیرساخت های مورد نیاز برای پروژه ها از جمله زمین، آب، برق، گاز، جاده و دسترسی مهیا شده است.

عبدالملکی، اظهارداشت: برای حمایت از سرمایه گذاران مجوزهای بی نامی برای همه پروژه ها صادر شده است تا سرمایه گذاران نگران مراحل اداری کار نباشند و همچنین فرایند ارزیابی و مطالعاتی و محیط زیستی را انجام داده ایم و مجوزها صادر شده است.

فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد 

وی مهم ترین مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را پیچ و خم های اداری برای دریافت زمین و زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: مشکلات زیرساختی برای سرمایه گذاری درمناطق مذکور در دولت سیزدهم برطرف شده و اکنون سرمایه گذار می تواند طرحش را انتخاب کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سه مرحله تولید و رونمایی اشاره کرد و افزود: مرحله اول ۱۸ اردیبهشت ماه ۳۷۰ بسته را به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی کردیم از همان زمان بازاریابی شروع شد در نمایشگاه اکسپو تهران از خیلی کشورهای دنیا حضور پیدا کرده بودند و سرمایه گذارانی از کشور خودمان نیز بودند این بسته را عرضه کردیم.

وی اظهارداشت: در مرحله دوم در حضور معاون اول ریاست جمهوری ۳۳۰ بسته به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه ها اضافه شد.

عبدالملکی ادامه داد: در حال حاضر و در مرحله سوم ۱۵۰ طرح جدید اضافه می شود که ۴۰ مورد مربوط به مناطق آزاد و ۱۱۰ تا مربوط به مناطق ویژه اقتصادی است.

عرضه بسته های مناطق ویژه به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان برای نخسین بار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،گفت: برای اولین بار بسته های مناطق ویژه به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان عرضه شده است بنابراین ما ۸۵۰ بسته داریم به ارزش ۶۴۸ هزار میلیارد تومان معادل یورو ۱۵ میلیارد یورو آماده شده است، این بسته ها از طریق رسانه ها، از طریق وب سایت دبیرخانه مناطق آزاد بارگذاری شده است.

برگزاری رویداد سرمایه گذاری در چین 

عبدالملکی، ادامه داد: تاکنون چهار رویداد داخلی و خارجی در تهران، مشهد، سلیمانیه عراق و ارمنستان داشتیم رویداد بعدی ما در نمایشگاه سرمایه گذاری چین ارایه می شود و تاکنون بیش از ۱۰۰ بسته آن بازاریابی شده است.

وی گفت: این یک رویداد کم نظیر از نظر کارشناسان اقتصادی داخلی و خارجی است و فکر می کنیم بخشی از این پتانسل تولیدی و مناطق را به فعلیت می رسانیم.

رونمایی از سند شاخص کسب و کار در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افزود: بحث بهبود فضای کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را داریم که همزمان دنبال می کنیم بزودی سندی را رونمایی خواهیم کرد که شاخص سهولت کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایران از میانگین جهان به مراتب بهتر است.






خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: