اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 28 August 2023
با حضور وزیر صمت آیین بهره برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران برگزار شد.
راه اندازی ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در پایتختبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، عباس علی آبادی در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید زیرساخت‌ها برای تردد خودروهای برقی تامین شود.

علی‌آبادی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شود، خودروهای برقی آماده تحویل هستند و در ٢ تا سه ماه آینده شاهد حضور این خودروها در کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: با توجه به مصرف روزانه متوسط 30 لیتری بنزین توسط تاکسی‌ها که موضوع مهمی از نظر اقتصادی است، اولویت به برقی کردن تاکسی ها در تهران داده شد.

وی با بیان اینکه توسعه خودروهای برقی به دلیل آلودگی هوا در تهران ضرورت دارد، گفت: امروز روز مبارکی است و می‌توان گفت تهران برقی شد، برای کسانی که نگران محیط زیست و اقتصاد هستند مایه خوشبختی است. ما همگام با شهرهای بزرگ جهان و کشورهای پیشرفته در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم.

علی آبادی با اشاره به اینکه این خودروها می‌توانند با هر بار شارژ تا ۴٠٠ کیلومتر پیمایش مسیر انجام دهند، افزود: هر ایستگاه شارژ سریع ۵٠ کیلوواتی است و بر این اساس، در کمتر از یک ساعت یک خودرو شارژ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از ظرفیت شارژرهای کند نیز برای شارژ خودروها (از شب تا صبح) در منازل استفاده کنند.

در ادامه این مراسم محمدحسین رفان ، اظهار کرد: این ایستگاه ها در بوستان ها و اماکن پرتردد تهران جانمایی و نصب شده و اولویت اول ما در دسترس قرار گرفتن شهروندان از این امکان بسیار مهم بود.

وی افزود: طبق قرارداد با شهرداری تهران، مقرر شد ۷۳ دستگاه شارژر خودرو برقی را در ۱۵ نقطه مورد توافق طرفین در تهران نصب و راه‌اندازی کنیم که از این تعداد ۲۳ شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC است که در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا تاکید کرد که این قرارداد، فاز اول قرارداد توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران است و در فاز های دوم و سوم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، جمعا پنج هزار شارژ خودرو برقی تولید شده در شرکت مکو، در پایتخت نصب خواهد شد.

کمبود اتوبوس در پایتخت جدی است

همچنین رییس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم، گفت: کمبود اتوبوس در پایتخت جدی است و بکارگیری اتوبوس های برقی مورد انتظار شهروندان است.

مهدی چمران اظهار کرد: با توجه به حجم بالای آلودگی هوای پایتخت، رفع کمبود اتوبوس از مطالبات جدی مردم است چراکه مردم روزانه بدلیل کمبود اتوبوس باید وقت زیادی صرف رفت و آمد کنند.

وی افزود: در این شرایط بکارگیری اتوبوس و تاکسی ها و حتی موتورسیکلت‌های برقی از نیازهای جدی مردم تهران است و ضروری است این اقدام مهم در تهران اجرایی و عملیاتی شود.

راه اندازی ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در پایتخت

انعقاد قرار داد ۱۰۰۰ اتوبوس برقی  در تهران

شهردار تهران نیز از انعقاد قرارداد یکهزار دستگاه اتوبوس برقی برای تزریق با ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، خبر داد.

علیرضا زاکانی در آیین بهره برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به سمت برقی شدن پیش می رود و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می کنیم که این مساله مهم و مطالبه شهروندان، محقق شود.

وی افزود: در ابتدای دوره مدیریت شهری به موضوع برقی شدن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران توجه جدی شد و تلاش می‌کنیم با برنامه ای مدون، عملیات برقی کردن این ناوگان را در مسیر تغییر و تحول جدی قرار دهیم.

شهردار تهران گفت: حدود یک سال پیش در شورا ۹۰ کلان پروژه تعریف کردیم که یکی از آنها برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران بود و ضرورت دارد تهران به سمت برقی شدن برود تا رفاه، هوای پاک، نظم و قانون مندی و ایمنی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: برای تهران که مشکل آلودگی هوا دارد، افقی ترسیم کردیم که از خوش آب و هواترین نقاط کشور شود و با برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی به این افق نزدیک می‌شویم.

شهردار تهران افزود: وقتی قرار بر برقی شدن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شد، جلسات مهمی در دفتر وزیر تشکیل در نتیجه این رایزنی ها، امروز در ۱۵ ایستگاه، ۷۴ دستگاه شارژ افتتاح شد و در انتهای ۱۴۰۳، پنج هزار دستگاه در یکهزار و ۷۰۰ نقطه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: سرفصل دوم، تامین ناوگان بود که در این زمینه جلسات منظمی برگزار شد تا با استفاده از توان داخلی و بین المللی، تامین اتوبوس برقی را در دستور کار قرار دهیم.  

وی افزود: قرارداد یکهزار دستگاه اتوبوس برقی امضا شده و تامین ۵۰ هزار خودروی برقی در دستور کار است. در تفاهمنامه با وزارت صمت قرارداد ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی را داریم. تهران ۳۰۰هزار موتورسیکلت دارد که علت ۱۳ درصد آلودگی هوای این شهر هستند، البته در موضوع موتور هم با راهور تهران جلسات مختلفی داشتیم.  

وی ادامه داد: موضوع تراموا در تهران جدی است زیرا با یک پنجم قیمت مترو، می تواند معادل دو سوم خدمات آن را ارائه دهد.

زاکانی گفت: با همکاری وزارت صمت، سازمان محیط زیست و وزارت اقتصاد، فصل جدیدی را در حوزه برقی کردن وسایل نقلیه تهران ایجاد می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: