اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - 24 August 2023
در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان فارس؛
در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان فارس؛ فرایند اداری صدور ۵۳۰ سند مالکیت در شهرستان بختگان تکمیل شد.
فرایند اداری صدور ۵۳۰ سند مالکیت در شهرستان بختگان تکمیل شدبه گزارش عصرپرس از مرکز رسانه رسانه قوه قضائیه، به منظور پیگیری مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان بختگان سفر کرد و از نزدیک به بررسی روند صدور اسناد مالکیت ساکنین این شهرستان پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این سفر یک روزه همچنین اسناد مالکیت فرمانداری و شبکه بهداشت این شهرستان را به مسئولین شهرستان اهدا کرد.

حجت الاسلام والسلمین موسوی ضمن حضور در اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان و بررسی فرایند صدور اسناد مالکیت‌های شهروندان، صاحبان املاک و ادارات و نهاد‌های این شهرستان در جلسه‌ای که با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد بر اجرای به موقع مصوبه سفر رئیس قوه قضاییه به استان در خصوص صدور اسناد مالکیت شهروندان تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اتمام فرایند قانونی صدور ۵۳۰ سند، از زمان سفر رئیس قوه قضاییه تاکنون حاکی از همت همکاران در مجموعه ثبت استان و پیگیری‌های جدی قضایی و همراهی نهاد‌های اجرایی است گفت: دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان فارس در جهت رفع این معضل ۴۰ ساله نقطه عطفی برای مردم این شهرستان است.

حجت الاسلام والسلمین موسوی برخورداری مردم شهرستان بختگان و شهرآباده طشک از مالکیت بر املاک و مستغلات خود را یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنان خواند و تصریح کرد: حل این معضل ۴۰ ساله با ورود انقلابی رئیس قوه قضاییه محقق شد و همکاران ثبتی و قضایی شهرستان نیز در راستای تکمیل این اقدام و اجرای دقیق و به موقع مصوبات سفر به صورت شبانه روزی در حال انجام فرایند اداری صدور اسناد هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس از مردم شهرستان آباده طشک درخواست تا ضمن مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن و همچنین اداره مسکن و شهر سازی این شهرستان جهت تشکیل پرونده اولیه و ثبت درخواست صدور اسناد مالکیت خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: همانگونه که سازمان‌ها و نها‌های ذیربط برای صدور این اسناد پای کار آمده اند لازم است مردم و اشخاص حقیقی نیز در جهت تکمیل این فرایند اقدام کنند تا این امر مهم که از جمله مطالبات ۴۰ ساله مردم بوده در سریع‌ترین زمان انجام شود.

حجت الاسلام والسلمین موسوی همچنین بر نظارت مستمر کارگروه اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه بر روند صدور اسناد تأکید کرد و افزود: باید گزارش‌های روزانه و هفتگی اجرای مصوبات به حوزه ریاست دادگستری استان ارسال شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی که فرایند صدور اسناد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ سریعاً اعلام تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در جریان سفر به شهرستان بختگان همچنین از دادگاه عمومی و شورای حل اختلاف بختگان بازدید کرد و به صورت چهره به چهره با همکاران به گفتگو پرداخت.

وی همچنین از اجرای پروژه بیمارستان خیرساز امام هادی (ع) شهرستان بختگان که با حمایت دادگاه این شهر آغاز شده نیز بازدید کرد و در جلسه جداگانه‌ای مشکلات معدن داران و صاحبان واحد‌های تولیدی را مورد بررسی قرار داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: